مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

وحشت امریکا از برقراری حکومت مردمی در مصر

محمد جواد لاریجانی با توجه به اهمیت راهبردی مصر در حیات اسرائیل و وحشت امریکا از برقراری حکومت مردمی، تمرکز سیاست های امریکا در یک تا یک و نیم سال آینده را روی مصر دانست.

محمد جواد لاریجانی با توجه به اهمیت راهبردی مصر در حیات اسرائیل و وحشت امریکا از برقراری حکومت مردمی، تمرکز سیاست های امریکا در یک تا یک و نیم سال آینده را روی مصر دانست.

 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، محمد جواد لاریجانی، نظریه پرداز سیاسی، با اشاره به چگونگی پوشش خبرهای مصر در خیزش مردمی آن گفت:آن گزارشهایی که 90 درصد شبکه های تلویزیونی و اینترنتی ارائه می دادند از قابی خاص و در گوشه ای از میدان تحریر بود در حالی که آن حرکت، حادثه ای آنقدر بزرگ بود که حکومت دیکتاتوری مصر را سرنگون کرد.

وی علت این گونه حرکت غرب را زمینه اسلامی داشتن، ضد امریکایی و ضد اسرائیلی بودن خیزش مردم مصر دانست و افزود: اینها سه ویژگی خیزش کنونی مردم مصر است که در جاهای دیگر هم هست، به همین دلیل امریکا و غرب می خواهند آنها را نادیده بگیرند.

لاریجانی با توجه به نظر غربی ها مبنی بر جا به جایی مهار شده قدرت گفت: اوباما گفته است که هر حکومتی به قدرت برسد باید به فرآیند صلح خاورمیانه پای بند باشد، به کمپ دیوید متعهد باشد و متحد امریکا بماند. از این رو اگر مقصود این باشد، جا به جایی قدرت نیست بلکه پوست اندازی است، به همین دلیل در امریکا می بینیم که گفته می شود، کار دست ارتش باشد، چرا که در رده های بالای آن موساد و سی آی ای، نفوذ دارند.

وی در ادامه افزود: دیدیم که حرکت مصر شد قاهره، قاهره هم میدان التحریر، از طرف دیگر رهبری های قابل توجهی هم درست کردند از جمله این که گروهی جوان مشغول با صفحات اینترنتی تویتر و فیس بوک بودند و مسئول آنها را محرک مردم معرفی می کردند، البته آنچه ما در ایران از نظر رهبری داشتیم، مائده آسمانی بود.

این نظریه پرداز سیاسی ترس امریکا را بیش از همه از جوانان مسلمان متعهد دانست و گفت: در دنیای اسلام هر جا ده درصد به مردم امکان نظر در حاکمیت داده شود، بلافاصله طرفداران اسلامیت بالا می آیند از جمله در ترکیه ای که سکولارها 60 سال با خشونت حکومت کردند، به محض این که فرصتی فراهم شد، حرکت عظیمی در ترکیه اتفاق افتاد به سمت ارزشهای دینی، بنابر این دموکراسی که امریکایی ها از آن صحبت می کنند، دروغ بزرگی است.

وی افزود: من فکر می کنم به احتمال 50 درصد، این حکومت نظامی در مصر تا 6 ماه هم سر کار نباشد.

لاریجانی فهرست اشتباهات امریکا را تاریخی دانست و گفت: در هیچ دوره ای امریکا و غرب مرتکب اشتباهاتی به این بزرگی نشده است که علت بیشتر آن بی اعتنایی به قدرت مسلمانان است، نگاه غرب به خاورمیانه نیز، منطقه ای است که در آن اسرائیل سیطره کامل دارد و کشورهای عربی آن منفعل هستند، نگاهی که به ویژه پس از انقلاب اسلامی خیلی نامعقول است.

وی ضمن نزدیک دانستن و مراوده بین ملت های ایران و مصر چه قبل و چه بعد از اسلام افزود: در حالی که در مصر مدتی گرایش های سوسیالیستی و ناسیونالیسی و نزدیکی به شرق در دوران جمال عبدالناصر پیدا شد و در دوره سادات به سمت غرب رفت، ولی ایران طی سه دهه به قویترین و پیشرفته ترین کشور منطقه تبدیل شد که خود گویای ماهیت انقلا ب اسلامی است.

لاریجانی تصریح کرد: نتیجه حرکت های بیداری در خاورمیانه تزلزل یک به یک پایه های نفوذ امریکا در خاورمیانه است.

این نظریه پرداز سیاسی نخستین تجاوز به حقوق ملت ها را منع آنها از انتخاب و تحمیل حکومت ظالم بر آنها دانست و گفت: این کار بزرگترین جنایت است و البته کارنامه امریکا و غرب در این زمینه را فاجعه است، گذشت آن زمانی که آنها خود را در جایگاه مدافع حقوق بشر جا می زدند، آنها پس از 11 سپتامبر مسلمانان را در زندان های مختلف شکنجه کرده اند.

وی افزود: سناریوی امریکا در مصر در قدرت ماندن ارتش مصر و کنترل حرکت مردمی با بازی های تویتری و فیس بوکی است، باید هوشیار باشیم چرا که امریکایی ها حاضر هستند دهها هزار نفر را به دست ایادی خود بکشند تا نفوذشان تهدید نشود.

لاریجانی در ادامه گفت: نه خیلی بیش از یک ماه، ممکن است حرکت کودتایی سنگینی انجام شود به این بهانه که حکومتی هست، نظم را برقرار می کند، و ایادی واسطه ای هم می گویند مردم باید سر کار بروند از این رو آنها به دنبال زدن ریشه هستند تا دیگر دردسری برایشان ایجاد نشود.

وی افزود: نخستین باری که امریکایی ها روی آن تمرکز می کنند، مصر است چرا که حیات اسرائیل آنجاست و هیچ کابوسی برای امریکا وحشتناک تر از حکومت مردمی در مصر نیست.

لاریجانی تصریح کرد: از این رو تمرکز سیاست های امریکا و غرب در یک سال، یک سال و نیم آینده روی مصر خواهد بود البته احتمال این توفیق بسیار ضعیف است از این رو باید پیش بینی کرد که در مصر حکومتی سر کار بیاید که دست کم ده درصد خواسته های مردم را منعکس کند، کافیست تا حکومت مصر دگرگون شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد