مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

مدفن پیامبر (ص)

پرسش:
یکی از دو ستان اهل تسنن این سوال را کرد.می خواستم که شما اگر لطف کنید پاسخ دهید و نیز منبعی معرفی کنید? چگونه پیامبر(ص) در حجره عایشه دفن می شود. و حال انکه شما شیعه هاعایشه را به کفر و نفاق متهم می کنید؟

مدفن پیامبر (ص) در حجره عایشه

پرسش:
یکی از دو ستان اهل تسنن این سوال را کرد.می خواستم که شما اگر لطف کنید پاسخ دهید و نیز منبعی معرفی کنید? چگونه پیامبر(ص) در حجره عایشه دفن می شود. و حال انکه شما شیعه هاعایشه را به کفر و نفاق متهم می کنید؟ ایا دفن شدن پیامبر(ص) در حجره او دلیلی نیست بر اینکه پیامبر او را دوست داشته واز او راضی بوده؟ باتشکر فراوان

پاسخ:

کاربر گرامی! اولا اعتقاد شیعیان بر این نیست که عایشه کافر بود، بلکه وی از امام خود (امیرالمؤمنین علیه السلام) تمرد نموده و بر آن حضرت خروج کرد.
 
ثانیا: حجره ای که شما آن را به عایشه نسبت می دهید از آن پیامبر(ص) بود و آن حضرت فقط آن را در اختیار عایشه قرار داده بود نه این که آن حجره در ملکیت عایشه قرار گرفته باشد.
 
ثالثا: مسائل اعتقادی را نمی توان با این گونه موارد اثبات نمود و برای اثبات آنها نیاز به استدلالات و مستندات محکم می باشد.
عایشه همسر پیامبر است ولی لازم است بدانید همسر پیامبر بودن هیچ مصونیتی ایجاد نمی کند. به هر تقدیر عایشه بر خلاف نص صریح قرآن عمل کرد «و قرن فی بیوتکن» در سوره احزاب متوجه او بود، و همچنین پارس کردن سگ های حوئب علامت روشنی برای عایشه بود، تا بداند که قدم در راه باطل برداشته است ولی توجهی به آن ننمود و این خود دلیل محکمی است بر این که عایشه حتی از فرمان شخص پیامبر اسلام(ص) نیز تمرد نمود.
 
لینک های مرتبط:
نقش معاویه و عایشه پس از پیامبر(ص) آغاز فتنه ها       نقش سیاسی زنان در حکومت حضرت علی علیه السلام
منبع: پایگاه حوزه، شماره 18372

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد