مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

دَه پیشنهاد برای دخترانی که بخت شون بسته شده

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزها بحث « بسته بودن بخت دختر ها » ، « گشایش بخت دختر »، « نداشتن خواستگار » از مباحث داغ جامعه هست و خیلی ها به دنبال دعا برای باز شدن بخت دختر می گردند

دَه پیشنهاد برای دخترانی که بخت شون بسته شده


بسم الله الرحمن الرحیم

امروزها بحث « بسته بودن بخت دختر ها » ، « گشایش بخت دختر »، « نداشتن خواستگار » از مباحث داغ جامعه هست و خیلی ها به دنبال دعا برای باز شدن بخت دختر می گردند .

این هم از عجایب مملکت ما هست که از یک طرف پسر ها از عدم امکان ازدواج ناله می کنند و از طرف دیگه دختر ها از بسته بودن بخت شون شکایت دارند .

البته همین مساله خودش نشون دهنده این هست که : در این میان این دخترهای خوشگل با خونواده هاشون هستند که با یکسری کارها بخت جوون ها رو بستند ؛ یعنی با بعضی رفتار ها و تفکرات خاصی که پیدا کردند آنچنان بخت خودشون رو محکم می بندند که هیچ جادوگر و رمالی به این خوبی نمی تونه بخت کسی رو ببنده بعدش هم تقصیر رو به گردن این و اون می اندازند .

به همین خاطر اولین پیشنهاد به دختر هایی که فکر می کنند بخت شون بسته شده این هست که یک بازنگری به اعمال و رفتار خودشون و خانوادشون بیندازند و ببینند آیا در نوع رفتارشون کاری نیست که موجب شده کسی به خواستگاری اونها نیاد ؟ و یا اگر خواستگاری می یاد چی کار می کنند که دُمش می اندازه روی کولش و دیگه اون طرفها پیداش نشه .

در اینجا برای روشن تر شدن مطلب چند نمونه رو می گم و بقیه اون ها رو خودتون پیدا کنید

1-     به عنوان مثال وقتی یک نفر برای خودش چنان دست بالا می گیره و چنان کلاسی می زاره که کسی  جرأت نمی کنه به خواستگاریش بیاد معلومه که این خودش هست که بخت خودشو بسته .

2-    یا وقتی که پسری به خواستگاریش می یاد و مادر و پدر در جواب خواستگار می گن : هنوز دخترمون می خواد درس بخونه و تصمیم به ازدواج نداره و از طرفی هم دختر خانوم درسش اونقدر طول می کشه که سن ازدواجش می گذره معلومه که این طرز تفکر غلط باعث شده که بختش بسته بشه .

3- این رو باید دخترای خوب بدونند وقتی خواستگار به سراغشون می آید و اونها  مهریه آنچنایی براش تعیین می کنند و یا توقعات عجیب و غریب خودشون رو ازش مطالبه می کنند ، بدونند که دارند با این حرف ها و توقعات لگد به بخت خودشون  می زنن و بخت خودشون رو تا آخر عمر می بندند .

4-  ببینید در بین خانواده یا فامیل کسی سوء سابقه نداره که به خاطر اونها به خواستگاری دختر نمی آیند و اگر اینچنین هست حساب خودتون رو از اونها جدا کنید .

5-  بعضی وقت ها هم یکسری اخلاق و روحیات خاص والدین و خانواده باعث می شه کسی به خواستگاری دختر نیاد مثلا دیگران متوجه بشن که پدر یا برادر خانواده معتاد هست یا مشروبات الکلی مصرف می کنه و یا بد اخلاق و عصبانی هستند و ... .

 

 

پیشنهاد دوم : سوره های فلق ، ناس و آیه الکرسی رو زیاد بخونید .

 

 

پیشنهاد سوم : آیات 54 تا 56 سوره مبارکه اعراف بخونید .

 

 

پیشنهاد چهارم : آیات 75 تا 82 سوره مبارک یونس بخونید و بنویسید .

 

 

پیشنهاد پنجم : ذکر یونسیه (لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ) (الأنبیاء :  87) که قرآن ، آن را مایه نجات حضرت یونس معرفی کرده است .

 

 

پیشنهاد ششم : دادن صدقه (آیت الله بهجت توصیه می کردند که صدقه به افراد و مستمندان متعدد داده بشه تاثیرش بیشتره و این بهتر این هست که پول مفصلی فقط به یک نفر داده بشه .)

 

 

پیشنهاد هفتم : خوندن دعایی در خصوص امر بسته شده که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی  حاشیه ( باقیات الصالحات ) نشر لقمان ، ص 553 ذیل عنوان « به جهت باز کردن بسته شده »نقل گردیده . (پیشنهاد دوم تا هفتم رو از کتاب گلبرگ زندگی / حجه الاسلام حسین دهنوی /انتشارات خادم الرضا (ع) /  ص 70 براتون نوشتم )

 

 

پیشنهاد هشتم : پیشنهاد می کنم از  توسل، نذر و مانند آن غافل نباشید .

 

 

پیشنهاد نهم : پیشنهاد می کنم به توصیه آیت الله بهجت در این زمینه عمل کنید که برای باز شدن بخت دختران در امر ازدواج توصیه نموده اند که بطور مکرر و مداوم نماز جعفر طیار به همراه دعایی که در زاد المعاد آمده خوانده شود . البته دعای زادالمعاد همان دعایی هست که مفضل بن عمر از امام صادق علیه السلام نقل کرده و در مفاتیح الجنان هم بعد از نماز جعفر طیار نوشته شده است

( آدرس نماز جعفر طیار به همراه دعای زادالمعاد در مفاتیح از این قرار هست : مفاتیح الجنان - فصل چهارم در فضیلت و اعمال شب و روز جمعه – بیستم از اعمال روز جمعه – نماز جعفر طیار )

 

 

پیشنهاد دهم : یکسری از توصیه ها هست که چون برای اونها منبع معتبری نیست در اینجا نمی نویسم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد