برای پیدا کردن شی گمشده :

بعضی از علما گفته اند : کسی که چیزی از او گمشده است سه مرتبه بگوید :

 أَصْبَحْتُ‏ فِی‏ جِوَارِ اللَّه‏ و اَمْسَیْتُ فِی اَمانِ اللهِ

حتما به آن شی گمشده خواهد رسید و بعضی آن را مجرب دانسته اند و بعضی دیگر گویند

هفتاد مرتبه صبح بگوید : أَصْبَحْتُ‏ فِی‏ جِوَارِ اللَّه‏ و هفتاد مرتبه درشب بگوید........

برای پیدا کردن شی گمشده :

بعضی از علما گفته اند : کسی که چیزی از او گمشده است سه مرتبه بگوید :

 أَصْبَحْتُ‏ فِی‏ جِوَارِ اللَّه‏ و اَمْسَیْتُ فِی اَمانِ اللهِ

حتما به آن شی گمشده خواهد رسید و بعضی آن را مجرب دانسته اند و بعضی دیگر گویند

هفتاد مرتبه صبح بگوید : أَصْبَحْتُ‏ فِی‏ جِوَارِ اللَّه‏ و هفتاد مرتبه درشب بگوید : اَمْسَیْتُ فِی اَمانِ اللهِ

منبع : تحفة الرضویة ص ۲۹۵

(( برای پیدا کردن گمشده )): مرحوم کفعمی می گوید : از حضرت علی علیه السلام نقل است هر کس گمشده ای دارد دو رکعت

نماز بخواند در هر رکعت بعد از حمد سوره یس را قرائت کند بعد از نماز بگوید :

اللَّهُمَ‏ یَا هَادِیَ‏ [رَادَّ] الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی (1)

مرحوم سید بن طاووس از امام باقر علیه السلام نقل کرده است دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز بگوید

ُ اللَّهُمَ‏ رَادَّ الضَّالَّةِ هَادِیاً مِنَ الضَّلَالَةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی‏ ۳

منبع : ۱{-جنة الامان ص ۱۸۲}          {۳ -مکارم الاخلاق ص ۲۶۰ - الامان من اخطار الاسفار ص ۱۲۲ }

(( برای پیدا شدن گشمده یا هویدا شدن امور مخفی)) برای آنکه گم شده پیدا شود و غائب نیز بیاید و امور مخفی هویدا گردد در یک مجلس ۲۰۰ مرتبه بگوید: آیه ۷۰ سوره حج : أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ مَا فِی السَّمَاء وَالْأَرْضِ إِنَّ ذَلِکَ فِی کِتَابٍ إِنَّ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرٌ

بعد از آن در خواب یا بیداری مطلب مورد نظر برای او روشن خواهد شد   {منبع : منتخب الختوم صفحه ۱۳۱ و ۱۳۲ }

(( برای پیداکردن اموال گمشده  )): کسی که اموالش گم شده است ۱۱۹ مرتبه یا حفیظ بگوید و بعد از آن نیز ۱۱۹ مرتبه آیه شریفه

۱۶ سوره لقمان را قرائت کند {یَا بُنَیَّ إِنَّهَا إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَکُن فِی صَخْرَةٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ}خداوند متعال به فضلش مال او به او بر می گرداند این ذکر مجرب است  (( منبع : مخزن تعویذات صفحه ۶۳ و ۶۴  ))

دعای زیر دعایی است برای پیدا کردن اشیاء یا چیزهایی که گم کرده و فراموش می کنیم که کجا گذاشته ایم

«یا رادَّ الشَمْسُ علی' عَلی ابن ابی طالب تَرُدُّ وَ لا راتِبْ »

بطور مثلا شما وسیله و یا شیئی را در خانه گم کرده اید و مطمئن هستید که آنرا در یک جایی از خانه گذاشته اید ولی فراموش کرده اید کجا

باید در حین اینکه این دعا را میخوانید شروع کنید به جستجو ( یعنی پشت سر هم این دعا را بخوانید و به دنبال شیء مورد نظرتان بگردید البته اگر مطمئن هستید که آن شیء در آن مکان هست ولی جای آنرا فراموش کرده اید ) مطمئن باشید که ظرف مدت چند دقیقه آن شیء پیدا خواهد شد

اصل دعا از اینجا آمده که روزی حضرت علی (علیه السلام ) در یکی از جنگ ها فراموش می کند که نماز ظهر خود را در اول وقت بخواند و از خدای خودش طلب کمک می کند و خداوند هم به عظمت و جلال حضرت علی (علیه السلام ) خورشید را به اندازه ای که آن حضرت بتوانند نماز ظهر خود را بخوانند بر میگرداند تا آن حضرت نماز ظهر خود را اقامه کنند که این دعا هم دقیقا به این موضوع اشاره می کند

خواص آیات سوره  یس

1) جهت آمرزش و شفاعت 142 بار یس بگوئید.

2) جهت زیادی نعمت هر روز 100 بار وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ بگوئید.

3) به دیوانه و مصروع 131 بار بدمد : إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ انشاء الله صحت یابد.

4) جهت دوستی با خدایتعالی بعد از نماز صبح 100 بار: عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ بگوئید.

5) جهت تسخیر ملوک بعد از نماز صبح (40 روز) : تَنزِیلَ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ بگوئید.

6) جهت خوف از دشمن بخواند و با خود دارد: لِتُنذِرَ قَوْماً مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ

7) جهت تنهائی و خوف 100 بار : لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَى أَکْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ بگوئید.

8)  جهت تسخیر نقش انگشتر کند: إِنَّا جَعَلْنَا فِی أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلاً فَهِیَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ

9) جهت دفع حذر از اعلاء بر فلفل سفید بخواند به آتش افکند: وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدّاً وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ یُبْصِرُونَ.

10) جهت فتح بر نخ کبود بخواند و در قبرستان دفن کند: وَسَوَاء عَلَیْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُؤْمِنُونَ

11) جهت بستن زبان بر خاک قبر کهنه بخواند و گل کند : إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکْرَ وَخَشِیَ الرَّحْمَن بِالْغَیْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ کَرِیمٍ

12) جهت عزت در نظر امراء و ملوک بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَکُلَّ شَیْءٍ أحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ

13) جهت گشایش بخت بر کاغذ نویسد و بگلاب شسته بخورد : وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلاً أَصْحَابَ الْقَرْیَةِ إِذْ جَاءهَا الْمُرْسَلُونَ

14) جهت شفای آبله یا برص بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : قَالُوا مَا أَنتُمْ إِلاَّ بَشَرٌ مِّثْلُنَا وَمَا أَنزَلَ الرَّحْمن مِن شَیْءٍ إِنْ أَنتُمْ إِلاَّ تَکْذِبُونَ

15) جهت مرض خناق (خفگی) بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : قَالُوا رَبُّنَا یَعْلَمُ إِنَّا إِلَیْکُمْ لَمُرْسَلُونَ

16) جهت رفع خصومت بنویسد و با خود دارد : وَمَا عَلَیْنَا إِلاَّ الْبَلاَغُ الْمُبِینُ

17) جهت رام کردن سرکش بر کاغذ زرد نویسد بر او بندد : إِنَّا تَطَیَّرْنَا بِکُمْ لَئِن لَّمْ تَنتَهُوا لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَلَیَمَسَّنَّکُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِیمٌ

18) جهت عسر ولادت بگلاب نوشته بشوید و بخورد : قَالُوا طَائِرُکُمْ مَعَکُمْ أَئِن ذُکِّرْتُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ

19) جهت پسر شدن زنیکه فرزندش نشود با مشک و زعفران نوشته با خود دارد : وَجَاء مِنْ أَقْصَى الْمَدِینَةِ رَجُلٌ یَسْعَى قَالَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِینَ اتَّبِعُوا مَن لاَّ یَسْأَلُکُمْ أَجْراً وَهُم مُّهْتَدُونَ

20) بجهت دفع زنان بنام آن زن نویسد با خود دارد : وَمَا لِی لاَ أَعْبُدُ الَّذِی فَطَرَنِی وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ

21) جهت رفع بیماری نوشته به آب اندازد و سه روز ناشتا آبش را بخورد : أَأَتَّخِذُ مِن دُونِهِ آلِهَةً إِن یُرِدْنِ الرَّحْمَن بِضُرٍّ لاَّ تُغْنِ عَنِّی شَفَاعَتُهُمْ شَیْئاً وَلاَ یُنقِذُونِ

22) جهت رفع چله زنان بشوید در آبش غسل کند : إِنِّی إِذاً لَّفِی ضَلاَلٍ مُّبِینٍ

23) جهت دفع تب بر نخی بخواند بگردن بندد : إِنِّی آمَنتُ بِرَبِّکُمْ فَاسْمَعُونِ

24) بنویسد و بر کعب پابندد مانده نمیشود : قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ

25)  جهت درد کمر بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : بِمَا غَفَرَ لِی رَبِّی وَجَعَلَنِی مِنَ الْمُکْرَمِینَ

26) جهت قبض و سستی کمر بنویسد و ببام افکند : وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى قَوْمِهِ مِن بَعْدِهِ مِنْ جُندٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَمَا کُنَّا مُنزِلِینَ

27) جهت دفع بیخوابی اطفال بنویسد زیر گهواره نهد : إِن کَانَتْ إِلاَّ صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ

28)  جهت دفع مضرات اعلاء بمشک و زعفران نویسد با خود دارد : یَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّنرَّسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُون

29) جهت تقهر خصم نوشته با خود دارد : أَلَمْ یَرَوْا کَمْ أَهْلَکْنَا قَبْلَهُم مِّنْ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَیْهِمْ لاَ یَرْجِعُونَ

30) جهت جن زده بنویسد با خود دارد : وَإِن کُلٌّ لَّمَّا جَمِیعٌ لَّدَیْنَا مُحْضَرُونَ

31) جهت دفع برص و جذام بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : وَآیَةٌ لَّهُمُ الْأَرْضُ الْمَیْتَةُ أَحْیَیْنَاهَا وَأَخْرَجْنَا مِنْهَا حَبّاً فَمِنْهُ یَأْکُلُونَ

32) جهت عقدالاسان نوشته زیر سنگ گران نهد : وَجَعَلْنَا فِیهَا جَنَّاتٍ مِن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ وَفَجَّرْنَا فِیهَا مِنْ الْعُیُونِ لِیَأْکُلُوا مِن ثَمَرِهِ وَمَا عَمِلَتْهُ أَیْدِیهِمْ أَفَلَا یَشْکُرُونَ

33) جهت رفع فشار قبر در جامعه میت نویسند: سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا یَعْلَمُونَ

34) جهت رام شدن خلایق در خلوت 30 بار هر روز بخواند : وَآیَةٌ لَّهُمْ اللَّیْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَا هُم مُّظْلِمُونَ

35) جهت خواری خصم در برابر او باین ترتیب بخواند: وَالشَّمْسُ تَجْرِی لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ

36) جهت رفع جنون بنویسد در گردن مجنون آویزد : وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّى عَادَ کَالْعُرْجُونِ الْقَدِیمِ

37)  شب جمعه 7 بار بخواند حاجت روا شود : لَا الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ

38) جهت آسان گذشتن از صراط مداومت کند : ‏ وَآیَةٌ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّیَّتَهُمْ فِی الْفُلْکِ الْمَشْحُونِ

39) سه شب هر شبی سه بار بخواند پیغمبر را بخواب بیند( نه در رختخواب و فراش غصبی ) : وَخَلَقْنَا لَهُم مِّن مِّثْلِهِ مَا یَرْکَبُونَ

40) هر که هر روز 100 بار بخواند با ایمان کامل از دنیا میرود : وَإِن نَّشَأْ نُغْرِقْهُمْ فَلَا صَرِیخَ لَهُمْ وَلَا هُمْ یُنقَذُونَ

41) هر که هر روز مداومت کند رستگار و بهشتی است : إِلَّا رَحْمَةً مِّنَّا وَمَتَاعاً إِلَى حِینٍ

42) مداومت بر آن موجب صلاحیت کارها است : وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّقُوا مَا بَیْنَ أَیْدِیکُمْ وَمَا خَلْفَکُمْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ

43) هر که ورد خود کند محتاج نشود : وَمَا تَأْتِیهِم مِّنْ آیَةٍ مِّنْ آیَاتِ رَبِّهِمْ إِلَّا کَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِینَ

44) هر که ورد خود کند سوال قبر بر او آسان شود : وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمْ اللَّهُ قَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ

45) هر که با خود دارد از غرق شدن حفظ ماند : وَیَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ

46)  هر که با خود دارد از سنگ باران ایمن است : مَا یَنظُرُونَ إِلَّا صَیْحَةً وَاحِدَةً تَأْخُذُهُمْ وَهُمْ یَخِصِّمُونَ

47) جهت کشف اسرار عجیبه بخواند : فَلَا یَسْتَطِیعُونَ تَوْصِیَةً وَلَا إِلَى أَهْلِهِمْ یَرْجِعُونَ

48) هر کس 7 بار صلوات فرستد بعد آنرا بخواند مرادش بر آید : وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَى رَبِّهِمْ یَنسِلُونَ

49) در نشادر بخواند و به آتش اندازد زبان خلق بر او بسته شود : قَالُوا یَا وَیْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ

50) جهت ضرر خصم که از او دفع شود ورد خود سازد : إِن کَانَتْ إِلَّا صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِیعٌ لَّدَیْنَا مُحْضَرُونَ

51) مداومت آن موجب عدالت است : فَالْیَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئاً وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ

52) در مربع نویسد با خود دارد گزنده ئی او را نگزد : إِنَّ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ الْیَوْمَ فِی شُغُلٍ فَاکِهُونَ

53) هر که با خود دارد محتاج و بظالم گرفتار نشود : هُمْ وَأَزْوَاجُهُمْ فِی ظِلَالٍ عَلَى الْأَرَائِکِ مُتَّکِؤُونَ

54) هر که با خود دارد در عمر و مال او برکت آید : لَهُمْ فِیهَا فَاکِهَةٌ وَلَهُم مَّا یَدَّعُونَ

55) هر که ورد خود سازد از ثواب شهداء بهرمند گردد و در عمرش برکت بابد سَلَامٌ قَوْلاً مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ هر که آنرا از چهارشنبه پانزده روز روزی 818 بار بخواند بحاجت رسد و برای حاجتی در یک مجلس با وضو توجه 1479 بار بخواند بحاجت رسد.

56) هر که مداومت کند مثل آن است که هزار ختم قرآن کرده باشد : وَامْتَازُوا الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ

57) در مربع نوشته با خود دارد در چشم مردم عزیز و مکرم آید : أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ

58) هر کس بخواند همزاد از او بترسد : وَأَنْ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ

59) هر که مداومت کند رستگار و بهشتی گردد : وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنکُمْ جِبِلّاً کَثِیراً أَفَلَمْ تَکُونُوا تَعْقِلُونَ

60)  اگر بر کفن میت نویسد از عذاب و تاریکی قبر ایمن گردد : هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ

61) جهت ایمن از مضرات دنیا بخواند : اصْلَوْهَا الْیَوْمَ بِمَا کُنتُمْ تَکْفُرُونَ

62) جهت اسهال بنویسد و بخورد : الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ

63) سینه پهلو بنویسد و بر پهلو بندد : وَلَوْ نَشَاء لَطَمَسْنَا عَلَى أَعْیُنِهِمْ فَاسْتَبَقُوا الصِّرَاطَ فَأَنَّى یُبْصِرُونَ

64) جهت وسوسه شیطان روزی 3بار بخواند : وَلَوْ نَشَاء لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَى مَکَانَتِهِمْ فَمَا اسْتَطَاعُوا مُضِیّاً وَلَا یَرْجِعُونَ و اگر کسی بسیار قی میکند یا قولنج باشد این آیه و آیه بعدی را بنویسد و بشوید و بخورد شفا یابد .

65) جهت رفع فقر هر بامداد بخواند : وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ أَفَلَا یَعْقِلُونَ

66) جهت درد چشم 70 بار بخواند و بر چشم دمد : وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا یَنبَغِی لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ وَقُرْآنٌ مُّبِینٌ

67) جهت سنگ مثانه بمشک و زعفران بنویسد و بخورد : لِیُنذِرَ مَن کَانَ حَیّاً وَیَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْکَافِرِینَ

68) جهت ورم 3 بار نوشته بشوید آبشرا بخورد : ‏ أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَیْدِینَا أَنْعَاماً فَهُمْ لَهَا مَالِکُونَ

69) جهت افزونی شیر زنان و حیوانات نوشته بر ایشان بندد : وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَکُوبُهُمْ وَمِنْهَا یَأْکُلُونَ

70) جهت دفع گریه اطفال نوشته بر ایشان بندد : وَلَهُمْ فِیهَا مَنَافِعُ وَمَشَارِبُ أَفَلَا یَشْکُرُونَ

71) جهت مرض آکله بظرفی نوشته آبشرا به آکله بپاشند : وَاتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ یُنصَرُونَ

72) بر کفن میت نویسند از عذاب قبر ایمن باشد : لَا یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَهُمْ وَهُمْ لَهُمْ جُندٌ مُّحْضَرُونَ

73) جهت طلب فرزند بر پوست آهو مربع نویسند و با خود دارد : فَلَا یَحْزُنکَ قَوْلُهُمْ إِنَّا نَعْلَمُ مَا یُسِرُّونَ وَمَا یُعْلِنُونَ

74) جهت دفع غش بر کرباس سیاه نویسد با خود دارد : أَوَلَمْ یَرَ الْإِنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن نُّطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُّبِینٌ

75) جهت دفع بیهوشی 70 بار بخواند و با خود دارد : وَضَرَبَ لَنَا مَثَلاً وَنَسِیَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ یُحْیِی الْعِظَامَ وَهِیَ رَمِیمٌ

76) جهت چشم زخم نوشته با خود دارد : قُلْ یُحْیِیهَا الَّذِی أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِکُلِّ خَلْقٍ عَلِیمٌ

77) جهت دفع دشمن بر کلوخ پاک نوشته در آب اندازند: الَّذِی جَعَلَ لَکُم مِّنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَاراً فَإِذَا أَنتُم مِّنْهُ تُوقِدُونَ

78) جهت پنهان شدن از دشمن در راه رفتن بخواند دشمن او را نبیند : أَوَلَیْسَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ یَخْلُقَ مِثْلَهُم بَلَى وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِیمُ

79) جهت باد سرخ بر کاغذ نویسد بر آن موضع بندد : إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ

80) جهت بر آمدن حوائج بخواند : فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ آنچه نوشته شد از زادالمعاد مجلسی بود .

اسماء الهی مربوط به دزد برده و احظار غایب

1) اسم مبارک «مُقْسِط» را به صورت مربع نوشته که جهت گریخته و دزد برده و غایب اثر عظیم دارد و چون وضع اسماء در مربع وقوع یابد نام گریخته یا چیزی که دزد برده بر پشت مربع نوشته آن لوح را در میان کتاب نهد که گریخته و دزد برده ظاهر شود.

م              ق            س           ط                س

 ط           م              ق            ط                س

 ق         م               ق            م                 ط         س

 2) اگر «یاقیوم یا واحد» را بنویسد و در میان مصحف نهد هر چه را گم کرده پیدا نماید.

3) جهت راه یافتن به امری پنهانی هر روز 100 مرتبه ذکر «یا خبیر» گفته شود.

4) برای پی بردن به یک امر نهان حتی امور برزخی و اطلاع پیدا کردن از حضرت مهدی (عج) 812 مرتبه ذکر «یا خبیر» خوانده شود.

5) برای پیدا کردن گمشده یا معلوم شدن مجهولی بر ذکر «یا حکیم» در طی شبانه روز مداومت شود.

6)  برای راه یابی به امور پنهان و بصیرت پیدا کردن در هر روز 101 مرتبه «یا بصیر» خوانده شود.

برای این که بهتر و سریعتر به نتیجه برسند، 10 جمعه متوالی، بعد از نافله صبح تا قبل از ظهر، 302 مرتبه ذکر «یا بصیر» خوانده شود.

7) برای پیدا شدن گمشده، بر روی چهار گوشه کاغذ سفید، اسم مقدس «یا شهید» و در وسط آن، اسم گمشده را بنویسد؛ سپس در هفت روز متوالی، در هر روز 7 مرتبه گفته شود «یا شَهیدُ ألحِق» و در این هفت روز، کاغذ همراه شخص باشد.

8) برای کسب اطلاع از غایبی که به دنبال او باشند، مثلاً زیارت امام زمان (ع)، 40 شب جمعه در هر شب 1000 مرتبه ذکر یا «یا اول» خوانده شود (در یک مجلس)

9) اگر بخواهد که از رجال الغیب شود و وجود مقدس امام زمان (ع) بر او ظاهر گردد روزی 1106 مرتبه ذکر «یا ظاهر» را بخواند.

10) اگر کسی می‌خواهد مخفیّات بر او ظاهر شود در ایام بیض (روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزد‌هم هر ماه) روزه بگیرد و هر روز 1000 بار  اسم مقدس «یا ظاهر» را بگوید تا در خواب یا در بیداری او را از آن امر نشان دهند.

11) یافتن گمشده و غایب این ذکر  «القاهر » را ۲۰۰ بار بخواند٬ آن چیزی یا آن کسی پیدا شود.

12) اگر به چهار گوشه کاغذ  «الشهید الحق» بنویسد و نام گمشده یا غایب را در وسط کاغذ بنویسد و در نیمه شب به زیر آسمان باز برود و آن کاغذ را رو به آسمان بلند کرده و در حالیکه در آن نظر میکند و ۷۰ بار بگوید «الشهید الحق» بزودی خبر آن گمشده به او برسد.

13) هرکس نیمه‌های شب در گوشه‌های خانه‌اش بایستد و ۷۰ مرتبه «المُعید» را تکرار کند و بگوید: یا مُعید ردّ علیّ کذا (فلان چیز را) در همان هفته خبر از گمشده یا غایبش به او برسد و یا خودش برسد.

دعای نادعلی کبیر

 اگر کسی را مهمی پیش آید ناد علی را 7 نوبت بخواند به نیت آن مهم البته بر آورده شودو اگر نزد  بزرگی یا امیری روی روزی 3 مرتبه ناد علی را بخوان وبر جمیع اعضای خود بدم حجت ومخلص تو شودواگر به نیت فرزند بخوانیحق تعالی به تو فرزند کرامت کند. اگر خواهی شخصی را مسخرخود گردانی در شب جمعه 14 مرتبه به اسم او بخوان وصدمرتبه صلوات بر محمد وآل او بفرست .البته مسخر تو گرددوهر چه گویی از سخن وصلاح تو به در نرود واگر بعد ازنماز صبح به نیت مال 9  مرتبه بخوانی غنی شوی واگر جهت ادای قرض 15  روز روزی 22 مرتبه بخوانی ادا شود واگر زنی دیر زایید 5 نوبت بر آب بخواند و بخوردآن زن زود زایدو اگر کسی این دعا را با خود دارداز شر جمیع حیوانات وجن و انس محفوظ باشد وهر که شک آورد البته  کافر است.

حضرت آیت الله کشمیری(ره):  هر مشکلی که برایم در نجف پیش می آمد، می رفتم صحن امیرالمؤمنین و هفت بار «ناد علی» را می خواندم مشکلم حل می شد ناد علی برای پیدا شدن گمشده و بازگشت غایب بسیار مؤثر است.

 باید لااقل روزی 110 بار بخواند:«نادِ علیاً مَظهَرَ العَجائِبِ تَجِدهُ عَوناً لَکَ فِی النَّوائِبِ کُلُّ هَمٍّ وَ غَمٍّ سَیَنجَلی بِوِلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ»

   هر کس در جمعی گرفتار باشد هفت بار بخواند و بر آنان بدمد ضرری از آنها به او نرسد

 جهت رفع گرفتاریهای مهم خواندن هزار بار ختم ناد علی مؤثر است. 

 جهت رفع تهمت صبح و شام چهل بار بخواند تا رفع گردد.

 جهت غنی شدن هر صبح دوازده بار.

 جهت چشم زخم سه روز هر روز بیست بار بخواند

 جهت خواب دیدن حضرت رسول(ص) هر شب هفت بار بخواند.

 جهت کسب علم، وقت نماز صبح هفده بار.

 جهت رفع اختلاف بین جمعی هر روز سی بار بخواند.

 جهت دفع مکر و حیلة و طغیان دشمن هر روز صد بار بخواند.

 جهت قوت قلب هر روز بیست و پنج بار بخواند.

جهت عزت هر روز ده بار بخواند.

اول روز جمعه دوازده بار بخواند مقبول القول گردد.

جهت خلاصی از حبس هفت روز، روزی شانزده بار بخواند.

ناد عَلیاً مَظهَرَالعَجائِب تَجِدهُ عَوَناً لَکَ فِی النَوّائِب لی اِلیَ اللهِ حاجَتی وَعَلَیهِ مُعَوَّلی کُلَّما اَمَرتَهُ وَرَمَیتَ مُنقَضی فی ظِللّ اللهِ وَیُضِلل اللهُ لی اَدعُوکَ کُلَّ هَمٍ وَغَمًّ سَیَنجَلی بِعَظَمَتِکَ یا اللهُ بِنُبُوَّتِکَ یامُحَمَّدَ بِوَلایَتِکَ یاعَلِیُّ یاعَلِیُّ یاعَلِیُّ اَدرِکنی بِحقِّ لُطفِکَ الخَفیَّ اللهِ اَکبَرُاَنامِن شَرِّ اَعدائکَ بَریءٌ اللهُ صَمَدی مِن عِندِکَ مَدَی وَعَلَیکَ مُعتَمِدی بِحقِّ إِیاکَ نَعبُدُ وَ إَِیاکَ نَستَعینُ یااَبالغَیثِ اَغِثنی یااَبَاالَحَسَنَین اَدرِکنی یاسَیفَ اللهُ اَدرِکنی یابابَ اللهِ اَدرِکنی یاحُجَّهَ اللهِ اَدرِکنی یا وَلِیَّ اللهِ اَدرِکنی بِحَقَّ لُطفِکَ الخَفیَّ یا قَهّارُتَقَهَّرتَ بِالقَهرِوَالقَهر ُفی قَهرِ قَهرکَ یاقَهارُ یاقاهِرَالعَدُوّ یاواِلیَ الوَلِیَّ یا مَظهَرَ العَجائِبِ یامُرتَضی عَلِیُّ رَمَیتَ مِن بَغی عَلَیَّ بِسَهمِ اللهِ وَسَیفِ اللهِ القاتِلِ اُفَوَّضُ اَمری اِلیَ اللهِ اِنَّ اللهُ بَصَیرٌ بِالعَبادِوَاِلحُکُم اِلهٌ واحِدٌلااِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ اَدرِکنی یاغیاثَ المُستَغییَنِ یا دَلیلَ لمُتَحیِّرِینَ یااَمانَ الخائِفینَ یامُعینَ المُتَوَکِلینَ یا رَاحِمَ المَساکینَ یا اِلهَ العالَمَینَ بِرَحمَتِکَ وَصَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَالِهِ اَجمَعین وَ الحَمدُ اللهِ رَبِّ العالَمینَ.