مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

داماد امام موسی صدر دلایل زنده بودن وی را اعلام کرد

مهدی فیروزان، خواهرزاده و داماد امام موسی صدر گفت: در سال 2002 حدود 300 زندانی از لیبی آزاد شدند که کمترین آنها 18 سال و بیشترین آنها 30 سال در زندان بودند، آنهایی که آزاد شدند گفتند

در ماه رمضان سال پیش از آن (2001) امام موسی صدر را در زندان ابوسلیم دیده و با او گفت و گو کرده‌اند.به گزارش شبکه ایران، مهدی فیروزان، خواهرزاده و داماد امام موسی صدر در گفت‌وگو با "دیپلماسی ایرانی" به بیان دلایل زنده بودن امام موسی صدر پس از 11680 روز از اسارت ایشان خبر داد.

وی در رابطه با شواهد موجود مبنی بر زنده بودن امام موسی صدر گفت: به استناد اظهارات کیخیا، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت لیبی، امام موسی صدر حداقل تا سال 1986 زنده بود. کیخیا که با قذافی دچار مشکل شده بود، پس از خروج از لیبی به انگلیس رفت و در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط نام زندانی که امام موسی صدر در آن محبوس است را بیان کرد و گفت علت ربوده شدن او دشمنی قذافی است. پس امام تا 9 سال پس از ربوده شدن در قید حیات بود. اخباری که دستگاه‌های اطلاعاتی فلسطینی به ما دادند هم این را تائید می کند. یاسر عرفات پس از اینکه با قذافی دچار مشکل سیاسی شد و شروع به افشاگری علیه او کرد، به ربوده شدن امام موسی صدر هم اشاره کرد. قذافی به عرفات گفته بود تو بخاطر اشغال لبنان توسط اسرائیل خودکشی سیاسی کن، عرفات هم با عصبانیت به قذافی پاسخ داد که تو بیرون نشستی و دستور می‌دهی، تو کسی هستی که در لبنان این خیانت‌ها را کردی، امام را ربودی و آزادی نمی کنی. مجرای اطلاعاتی دیگر زندانیانی است که لیبی آزاد کرد.

رئیس موسسه امام موسی صدر افزود: در سال 2002 حدود 300 زندانی از لیبی آزاد شدند که کمترین آنها 18 سال و بیشترین آنها 30 سال در زندان بودند، لیبیایی و غیر لیبیایی. وقتی هم درباره سرنوشت این زندانیان پیگیری می‌شد، لیبی همین گونه برخورد می‌کرد که ما اطلاعی نداریم، ما نمی دانیم کجا هستند و... آنهایی که آزاد شدند گفتند در ماه رمضان سال پیش از آن (2001) امام موسی صدر را در زندان ابوسلیم دیده و با او گفت و گو کرده‌اند. اطلاعاتی که آنها ارائه دادند، اطلاعات درستی است. شواهد و اطلاعات بیانگر این است که امام موسی صدر تا این سال ها در قید حیات بود.

فیروزان تاکید کرد: این اعتقاد دستگا‌‌ه‌های اطلاعاتی که رژیم هایی همچون قذافی اگر همان ابتدا فرد ربوده شدن را به قتل نرسانند، دیگر نمی‌کشند پیش روی ماست. حتی وزارت اطلاعات ایران هم چنین اعتقادی داشت و در زمان آقای یونسی که ما پیگری کردیم، کارشناسان وزارت اطلاعات گفتند اگر ما نسبت به این اخبار اطمینان کسب کنیم، قطعا امروز امام در قید حیات است چون اگر ایشان را در همان روزهای اول به شهادت نرسانده باشند، ایشان امروز هم زنده اند. طبق مبناهای مطالعاتی، باید کل اخبار مثبت و منفی را ارائه و ارزیابی کرد و به آن نمره قوت یا ضعف داد و نتیجه گرفت. دوست ما آقای کمالیان با کل اخبار منتشر شده و منتشر نشده درباره امام موسی صدر جدولی را طراحی کرد که تحلیل آماری این جدول با فاصله بسیار زیادی نشان میداد اخبار زنده بودن امام قوی تر، بیشتر و متواتر بودن از اخبار مرگ ایشان است.

داماد امام موسی صدر با تاکید و اصرار بر اینکه لیبی هم پیمان خائنی است و دولت ایران در خصوص ایجاد رابطه سیاسی با این کشور تجدید نظر کند اظهار داشت: من همواره از کارگزاران و مسوولان دولت خواهش کرده ام و می کنم در نگرش خود نسبت به لیبی تجدید نظر کنند. لیبی هم پیمان خائنی است، ما در طول تاریخ روابط‌مان با لیبی ضربه خوردیم.

وی با اشاره به خیانت قذافی به موضوع هسته‌ای ایران و قول قذافی برای رای منفی به تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران افزود: حتی سر پرونده هسته ای که دیدیم قول قذافی برای رای منفی به قطعنامه تحریم ها در شورای امنیت چه شد؟ من با یکی از مدیران کل وزارت خارجه مباحثه داشتم و می گفتم لیبی به تحریم ها رای مثبت می دهد و او معتقد بود لیبی رای منفی می دهد و می گفت شما ساکت باشید تا جلسه شورای امنیت برگزار شود. مدیرکل وزارت خارجه گفت قذافی به ما قول داده که رای منفی می دهد، من شرط بستم که قذافی خلف وعده می‌کند. پس از جلسه شورای امنیت و رای مثبت لیبی با آن مدیرکل تماس گرفتم و به او گفتم کاملا مشخص بود که لیبی در نهایت به ما خیانت می‌کند. آیا با این همه تجربه منفی باز هم باید به لیبی و تعهداتش اعتماد کرد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد