مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

مرکز رویان

2 درصد تحقیقات بالینی دنیا در مرکز رویان انجام می‌شود؛
تولید چسب بافتی و سرم درمانی از خون بند ناف برای اولین بار در دنیا

رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه حدود 2 درصد از مطالعات بالینی سطح دنیا در این مرکز انجام می‌شود، گفت:چسب بافتی و سرم درمانی از خون بند ناف برای اولین بار در دنیا تولید کردیم.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری فارس، ناصر اقدم رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان صبح امروز در یک نشست خبری گفت: تحقیقاتی در زمینه سلول‌های بنیادی از سال 82 در پژوهشگاه رویان آغاز شد و سال 87 توانستیم این تحقیقات را به بالین برسانیم.

وی افزود: کارهای بالینی با 2 مطالعه در زمینه بیماری‌های قلبی و پوستی در پژوهشگاه رویان آغاز شد و هم اکنون 28 تحقیق در زمینه سلول درمانی را در این مرکز در حال انجام داریم.

وی گفت: نخستین مرکز سلول درمانی کشور 14 دی سال 87 همزمان را سومین سالگرد درگذشت کاظمی آشتیانی افتتاح شد که هم اکنون حدود 2 درصد از مطالعات بالینی دنیا در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان افزود: اولویت‌های تحقیقاتی ما در زمینه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های استخوانی، گوارشی و کبدی، پوستی، چشمی و عصبی هستند.

*بزرگ‌ترین مطالعات سلول درمانی قلب منطقه در ایران انجام می‌شود

اقدم گفت: در حا حاضر یکی از بزرگ‌ترین مطالعات سلول درمانی قلب دنیا و منطقه در این مرکز انجام می‌شود و نزدیک به 140 نفر را وارد این مطالعات می‌کنیم.

وی ادامه داد: 100 بیمار را با استفاده از این روش درمان کرده‌ایم که درمان 27 بیمار با قطعیت به انجام رسیده و نتایج این مطالعات در مجلات معتبر علمی دنیا منتشر شده است.

رئیس مرکز سلول درمانی رویان گفت: ما در این روش سلول‌های بنیادی را به بیمار تزریق می‌کنیم که این کار به طور محسوس میزان بقا را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در این مرکز در زمینه عروق در حال انجام است گفت: مطالعاتی را از 5 سال قبل آغاز کردیم که بیش از 70 درصد موفق شدیم مانع قطع عضو در افرادی که باید عضو خود را قطع می‌کردند، شدیم.

اقدم با اشاره به تحقیقات در زمینه استخوان و غضروف گفت: با استفاده از سلول درمانی باعث ترمیم سریع‌تر بیماری‌های استخوانی در بیمارانی که امکان جوش خوردن استخوان‌ها بسیار کم بود، شدیم.

وی افزود: هم اکنون مطالعات بالینی بیماری‌های آرتروز و نکروز سرفمور آغاز شده است.

*بیش از 25 بیمار مبتلا به ویتیلیگو با سلول‌های بنیادی درمان شده‌اند

اقدم گفت: تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم که در آن 90 تا 100 بیمار وارد می‌شوند و به آن‌ها سلول‌های بنیادی را تزریق می‌کنیم و این تزریق به افرادی که نیاز به پیوند کبد دارند، کمک می‌کند تا فرصت پیوند مناسب را پیدا کنند.

وی با اشاره به تحقیقات در زمینه بیماری‌های پوستی تصریح کرد: در این مطالعات موفق به درمان بیش از 250 بیمار مبتلا به ویتیلیگو شدیم.

اقدم خاطرنشان کرد: سلول درمانی امید زیادی به بیماران پوستی که دچار سوختگی شده‌اند می‌دهد و ما با استفاده از این روش چین و چروک‌های پوست را می‌توانیم تا حد قابل توجهی برطرف کنیم.

*چسب بافتی و سرم درمانی از خون بند ناف برای اولین بار در دنیا تولید شد

وی در زمینه تحقیقات در زمینه بیماری‌های چشمی گفت: مطالعه جدیدی را آغاز کرده‌ایم که از مخاط دهان سلول بگیریم و برای درمان قرنیه چشم از این سلول استفاده کنیم.

رئیس مرکز سلول درمانی افزود: تحقیقات جدیدی را برای بیماران مبتلا به فلج مغزی و بیماران MS شروع کردیم.

وی با اشاره به تولید 9 محصول استاندارد گفت: برای اولین بار در کشور موفق به تولید سلول کشت شده استاندارد برای استفاده در مطالعات بالینی و همچنین موفق به تولید لیز پلاستیکی برای ترمیم شدیم.

اقدم یادآور شد: چسب بافتی تولید شده از خون بند ناف را نیز برای اولین بار در جهان تولید کرده‌ایم که در جراحی‌ها کاربرد دارد و همچنین برای نخستین بار در دنیا سرم درمانی را از خون بند ناف تولید کردیم که این سرم به صورت قطره چشمی است و برای رفع التهاب چشم استفاده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد