مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

اصول روابط عمومی نوین:

اصول روابط عمومی نوین:

در بحث تعاریف روابط عمومی بایستی توجه داشت که

روابط عمومی مانند همه دانشهای بشری از میان «نیاز» و «اندیشه» انسان سر برکشیده تا به کمک او بشتابد

روابط عمومی از همان ابتدا عهد کرد که به انسان دروغ نگوید و پاسدار ارزشهای او باشد

    ریشه علم روابط عمومی به واقع در نجد آریاییها نهفته است

1) زرتشت ، پیامبرایران زمین یکی از موثر ترین انبیاء الهی در استفاده از تکنیک ها و وابزار های روابط عمومی امروزی است از جمله :

تالیف اوستا به عنوان کتابی ارزشمند از شهودات و الهامات ایشان در یکتا پرستی

تالیف قانون ارته (به عنوان نخستین قانون مکتوب ازتمدنی جهانی)

نقش مستند سازی و ضابطه مندی

برخورد با مردم بر اساس اصل احترام و برابری ، صداقت و ایجاد ارتباط موثر

راهنمایی کی گشتاسب پادشاه کیانیان و ارائه مشورت های لازم جهت پیشبرد اهداف متعالی یکتا پرستی (نقش مشاوره روابط عمومی)

گسترش یکتا پرستی به عنوان رمز وحدت در سراسر گیتی (نقش ارتباطاتی روابط عمومی)

2) هخامنشیان

راه اندازی چاپارها و چاپارخانه ها به عنوان نخستین نظام وسایل ارتباطی (ارتباطات)

تربیت کبوتران نامه بر و ساخت برج های کبوتر در پادگان ها و قصر ها

سنگ نوشته ها بر دل کوهها به عنوان نخستین بیلبوردهای بزرگ جهان (اطلاع رسانی )

استفاده ازاندیشمندان و بزرگان علمی به عنوان مشاور(نقش مشاوره روابط عمومی)

اختراع خط و کتابت و آغاز تاریخ مکتوب (مستند سازی)

ایجاد بایگانی سوابق اطلاعات بر روی خشت های گل(بروکراسی)

منادیان و جارچیان دولتی (اطلاع رسانی )

حکومت اسلامی رسول مکرم اسلام (ص) بزرگترین روابط عمومی جهان را دارا بوده است به دلایل :

قران ، معجزه پیامبر اسلام  (ص)

 پیامبر اسلام (ص) و شیوه رفتاری و اخلاقی ایشان

امیرمومنان علی (ع)

اذان به عنوان اولین تکنیک روابط عمومی اسلامی

کاتبان وحی

انتخاب افرادی مطلع به عنوان مبلغ و اعزام ایشان به سرزمین های دیگر

(با توجه به زبان و فرهنگ آن ملت)

مکاتبه با سران امپراطوری های جهان

کلید واژه های روابط عمومی:

1- تعمدی: روابط عمومی فعالیتی ارادی و تعمدی است. هدف تاثیرگذاری، درک، ارائه اطلاعات و درک بازخورد است.

2- برنامه ریزی شده: فعالیت روابط عمومی، فعالیتی سازمان یافته است.

3- عملکرد: روابط عمومی موثر بر پایه سیاست های واقعی و عملکرد استوار است.

4- منفعت عموم: فعالیت روابط عمومی باید هم برای سازمان و هم برای عموم مفید باشد.

5- ارتباط دوطرفه: روابط عمومی، فراتر از یک بخش و توزیع یک طرفه اطلاعات است.

6- وظیفه مدیریتی: روابط عمومی وقتی موثر است که بخش اساسی و همیشگی از فرایند تصمیم گیری مدیران ارشد سازمان باشد.

اصل طلایی روابط عمومی:

1- گفتن واقعیت: بگذارم مردم بدانند چه چیزی دارد رخ می دهد.

2- عمل کردن: درک عموم از یک سازمان، 90 درصد توسط عمل آن سازمان و 10 درصد توسط وعده هاست.

3- به مشتری گوش دادن: باید به مشتریان خوب گوش داد و دید مردم چه می خواهند.

4- مدیریت کردن برای فردا: واکنش مردم را باید پیش بینی کرد و اقدامات مشکل ساز را حذف و اعتماد ایجاد کرد.

5- وابسته کردن همه سازمان به روابط عمومی: هیچ استراتژی سازمان بدون بررسی اثر آن بر مردم نباید اجرا شود.

6- آرام، صبور و خوش اخلاق بودن.

           امروز جهان به اطلاعات بیشتر نیاز ندارد، بلکه به ارتباط برقرار کنندگان حساس و تسهیل کنندگانی نیاز دارد که بتوانند آرمان ها و روش های مورد استفاده افراد، سازمان ها و دولت ها  را برای دیگران به روشی مسئولانه از نظر اجتماعی شرح دهند.

ویژگی های کارشناس روابط عمومی

مهارت و تجربه

اعتماد به نفس

عدم وعده دروغ

عدم تمرکز به موفقیت های زودهنگام

قدرت تجزیه و تحلیل مسائل

فلسفه و واقعیات سازمان را بشناسد

داشتن تخصص

اطلاعات کافی پیرامون دانش مدیریت

توانایی تصمیم گیری درست و توانایی حل مشکلات

مسئولیت پذیری

صبر و شکیبایی

قدرت سازمان دهی

تحمل شکست ها و ناکامی ها
ایمان به حرفه خود
احساس مسئولیت نسبت به جامعه
احساس وفاداری و صداقت
احترام به شخصیت افراد
رعایت اخلاق حرفه ای
ابتکار و خلاقیت
آشنایی با فناوری های نوین

ویژگی های مدیر روابط عمومی موفق

1- باید نویسنده ای مسلط باشد.

2- باید قادر به برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت باشد.

3- باید خلاق و از قدرت تخیل بالایی برخوردار باشد.

4- باید از کسب و کار ارباب رجوع اطلاعات خوبی داشته باشد.

5- باید نتیجه گرا باشد.

6- باید کاملاً مثبت اندیش باشد.

7- باید به نحوه تهیه یک طرح اطلاع رسانی همگانی آشنا باشد.

8- باید بداند که چگونه با افراد کلیدی رسانه ها ارتباط برقرار و این ارتباط را حفظ کند.

9- باید بتواند همزمان با بروز موقعیت ها و شرایط جدید، یاد بگیرد و توانایی های خود را افزایش دهد.

10- باید بتواند از عهده سازماندهی نیروهای کار خود به خوبی برآید.

11- متخصصان وکارکنان روابط عمومی نباید افراد بله قربان گو باشند.

خلاصه فهرست شخصیتی روابط عمومی:

این خلاصه فهرست، که برپایه ارزیابی دقیق استوار است، می تواند اثربخشی شخصیت شمار دررابطه با حرفه روابط عمومی را اندازه گیری کند.

هر مورد را با «بلی» یا «خیر» مشخص سازید. هر «بلی»، چهار امتیاز دارد. «خیر» امتیازی ندارد. هر چیزی زیر 60، امتیازی ضعیف به حساب می آید. امتیاز بین 60 و 80 مبین آن است که شما باید حوزه ها و نقاط ضعف کار خود را بررسی کنید و برای تصحیح آنها کاری کنید.

امتیاز بالای 80 نشان دهنده یک شخصیت روابط عمومی کارا و مؤثر است.

حس خوب شوخ طبعی

خوش بینی

دوستانه، راحت با مردم ارتباط برقرار می کند.

میتواند به راحتی با هر کسی صحبت کند.

نا امید نمی شود و نا امید نمی کند.

می تواند دیگران را به راحتی تشویق کند.

ظاهری آراسته و مبادی آداب تجاری دارد.

به خوبی از عهده نقش ها برمی آید.

از قدرت خلاقیت بالایی برخوردار است.

دیگران را درک می کند.

دراستفاده ازکلمات مهارت دارد.

می تواند اعتماد مدیریت رابه خود جلب کند.

ازکنار مردم و در جمع آنها بودن لذت می برد.

از گوش دادن لذت می برد.

از کمک کردن به دیگران برای حل مشکلات شان، لذت می برند.

نسبت به بسیاری از چیزها، کنجکاو است.

از مطالعه مطالب متنوع لذت می برد.

مصمم است تا پروژه ها را تکمیل کند.

از انرژی بالایی برخوردار است.

به خوبی از عهده شرایط اضطراری بر می آید.

به اشتباهات به عنوان تجربیات آموزشی می نگرد.

واقع بین و هدفمند است.

به دیدگاه های دیگران احترام می گذارد.

دقیق و حساس است.

به سرعت اطلاعات را جذب می کند و به دست می آورد.

با تشکر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد