مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

کردان زندگی خود را وقف انقلاب کرده بود

رئیس جمهور در مراسم سالگرد علی کردان:

خبرگزاری فارس:رئیس جمهور گفت: مرحوم کردان هر گاه ماموریتی پیش می‌آمد از معدود کسانی بود که انقلاب را به جان و مال و آبروی خود ترجیح می‌داد و پیشقدم می شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، به مازندران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شامگاه سه شنبه در جریان اولین روز در سفر استانی خود به استان مازندران طی سخنانی در مراسم اولین سالگرد ارتحال علی کردان وزیر اسبق کشور در خصوص شخصیت کردان گفت: مرحوم کردان شخصیتی بود که هر چه زمان می‌گذرد قدر و قیمت و بزرگی او بیشتر آشکار می‌شود.
وی با اشاره به همزمانی مراسم سالگرد ارتحال مرحوم کردان و غدیرخم، گفت: مرحوم کردان یک غدیری به تمام معنا بود و با همه وجودش عاشق اهل بیت و پیامبر اکرم(ص) و مومن واقعی بود.
رئیس جمهور ادامه داد: زندگی او سرشار از عشق، و عشق به اهل بیت و سر تا سر کار و تلاش و فداکاری بود.
احمدی نژاد با بیان اینکه توجه و عشق به اهل بیت (ع) و امام عصر (ع) سر تا سر وجود مرحوم کردان را پر کرده بود و او یک بسیجی تمام عیار بود با طرح سؤالی مبنی بر اینکه بسیج واقعی چه کسی است تصریح کرد: بسیجی واقعی کسی است که به تبعیت از امام و خط نورانی امامت و ولایت آماده است تا از همه هستی‌ خود در راه ارزشها و آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) بگذرد.
وی ادامه داد: قدر و قیمت انسان‌ها با چیزی که از او گذشت و عبور می‌کنند و آن را ایثار می‌کنند قابل اندازه گیری است.
" کسی که در راه خدا حاضر است ماشین، خانه یا کل اموالش را بدهد از آن چیز بزرگتر است و کسی که حاضر است جان و هستی خود را بدهد از هستی بزرگتر است ولی کسی که حاضر است علاوه بر مال و جان آبروی خود را برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها تقدیم کند. از همه قبلی‌ها نیز بزرگتر است "
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود زندگی مرحوم کردان را یکپارچه در راه انقلاب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: مرحوم کردان هر گاه ماموریتی پیش می‌آمد از معدود کسانی بود انقلاب را به جان و مال و آبروی خود ترجیح می‌داد و اساسا زندگی او تلاش و قیام و قعودش در آرمان‌های الهی و انقلاب تنظیم شده بود.
احمدی نژاد کردان را فردی کاملا مورد اعتماد،باهوش و آگاه توصیف و با اشاره به خاطره‌ای از او تاکید کرد: وقتی کردان به آن جلسه کذایی تاریخی که در آینده معلوم خواهد شد چه دست‌ها و قشرهایی گردهم آمدند تا برای ضربه زدن به مسیر اصلی انقلاب، پاکترین خادم‌ انقلاب زا قربانی کنند، دعوت شد به بنده گفت فلانی خواهش می‌کنم تو و هیچیک از اعضای دولت در این جلسه حضور نداشته باشید چرا که این صحنه متعلق به بنده است و من با مادر همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها حضرت زهرا(س) عهدی بسته‌ام و می‌خواهم این گردنه را به تنهایی عبور کرده و مزه غربت و تنهایی را بچشم.
وی با بیان اینکه مرحوم کردان اسناد فراوانی هم به همراه خود به جلسه استیضاح برده بود، گفت: در آن جلسه اصل بحث، سئوال و جواب نبود و ادبیات آن جلسه ادبیات کینه و انتقام‌کشی بود.
رئیس جمهور ادامه داد: در آینده دوباره اینها(جلسه استیضاح کردان) مطرح خواهد شد و دوباره باید مورد بررسی قرار گیرد تا بدانیم چه کسانی حرف زدند و دنبال چه بودند و از کردان چه خواسته بودند و او تسلیم نشده بود والا آن حرف‌ها که مطرح کردند فاقد ارزش حقوقی بود اما زمانی که کردان از آن جلسه برگشت سؤال کردند که چرا از آن اسنادی که به همراه داشتی استفاده نکردی که در جواب گفت دیدم اگر این اسناد را مطرح کنم رکنی از دستگاه‌های اداره کشور آسیب می‌بینید و ممکن است به کشور و انقلاب آسیبی وارد شود بنابراین فکر کردم آسیب به آبروی من بهتر از آسیب به آبروی ملت و کشور است.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بالاتر از همه آن ایثارها کشیدن طعم مظلومیت توسط کردان است اظهار داشت، کردان در آخر عمر به درجاتی رسیده و نوع نگاهش هم عوض شده بود.
وی پرسید چه تعداد افراد داشتیم که همچون کردان اینگونه برای دفاع از انقلاب سکوت کنند؟
رئیس جمهور یادآور شد: درود خدا بر کردان و کسانی که مانندکردان دل به امامت، ولایت امام عصر سپرده‌اند. حقیقت این است که جای آن عزیز در دولت بسیار خالی است و گمان ندارم که به این سادگی‌ها جای او پر شود.
احمدی‌نژاد گفت:‌ کسانی که نشسته و طراحی کردند و به خیال خود با زدن آن عزیز مسیر واقعی انقلاب را دچار چالش کردند، اشتباه کردند. یک سال گذشت بیایند ببینند که مردم چگونه گروه گروه برای مراسم ارتحال او آمدند و کردان الان عزیزتر از یک سال قبل در دل‌های مردم است بنابراین امیدواریم این افراد توجه کرده و تلاش کنند و اشتباه خود را جبران کنند.اما باید بدانند عدالت الهی هیچگاه تعطیل نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کسانی که تلاش کردند آبروی یک مؤمن و خدوم (کردان) را ببرند باید منتظر باشند، از همه مردم ساری و مازندران و هیئت دولت به دلیل حضور در مراسم سالگرد ارتحال کردان تشکر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد