مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

صفار هرندی در مراسم گرامیداشت 16 آذر در دانشگاه تهران:

برخی افراد پس از رحلت امام ارزش های جاهلی خود را رو کردند

خبرگزاری فارس: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با رحلت امام (ره) برخی افراد ارزش‌های جاهلی خود را رو کردند و یکی از کسانی که در دوران امام (ره) سنگ انقلاب را به سینه می‌زد پس از رحلت امام اعلام داشت ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدحسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو که از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه از ظهر امروز در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی گفت: در ابتدا باید به سه نکته حاشیه‌ای اشاره کنم اول اینکه باید از روحیه حق‌گرا و حق‌پوی دانشجویی که پس از سخنان من در خصوص تقلب در انتخابات به جنوب کرمان سفر کرد تا این حقیقت برایش روشن شود، تشکر کنم.
وی افزود: این دانشجو به جنوب کرمان سفر کرد و حتی مشاهدات خود را در گفت‌وگو با سایت‌ها اعلام کرد از این دانشجو تشکر می‌کنم و این دانشجو در سخنان خود اعلام کرد در جنوب کرمان میزان رأی‌دهندگان به رئیس جمهور صددرصد بود و شما آقای صفار هرندی دروغ گفتید که میزان رأی‌دهندگان در جنوب کرمان 90 درصد بوده است و خدا را شکر می‌کنم که دروغ ما از این دست است.
صفار هرندی ادامه داد: همچنین از دانشجویانی که جلسات سال گذشته را گرم می‌کردند و از این بابت دچار آسیب شدند تشکر دارم. این دانشجویان از سوی عناصر بی‌تحمل مورد آسیب قرار گرفتند و حتی می‌خواستند در جلساتی که من حضور داشتم با کفش مرا هدف قرار دهند که در همین دانشگاه تهران این کفش به سر یکی از خواهران برخورد کرد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در یکی از جلسات نیز اطلاع پیدا کردیم که یک گونی لنگه‌ کفش آورده‌اند و پس از تحقیقات مشخص شد این کفش‌ها را از خوابگاهها دزدیده‌اند و باید به آنان گفت که ای کاش توان خبرنگار عراقی را داشتند که بر علیه جرج بوش اقدام کرد و به سمت وی لنگه کفش پرتاب کرد و ای کاش وجود داشتید و از کفش‌های خود استفاده می‌کردید نه کفش‌های دوستان‌تان را از خوابگاهها می‌دزدیدید.
وی افزود : حتی این عناصر بی‌‌تحمل در جلسات نیز سنگ‌پراکنی می‌کردند و حتی کیف نیز به سمت سخنرانان پرتاب می‌کردند که من به خاطر آسیب‌هایی که به برخی از دانشجویان وارد شده معذرت‌خواهی می‌کنم.
صفار هرندی به بحث فلسفه عاشورا اشاره و تأکید کرد: در ایام محرم به سر می‌بریم و بیان فلسفه عاشورا در این جلسات موضوعیت دارد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در قرآن کلمه انقلاب به کار گرفته شده و برداشت و مفهوم انقلاب در قرآن کریم چند معنی دارد.انقلاب ناظر به تعبیر قرآن نعمت و فضل است و سمت و سوی آن به فضل خداست.
صفار هرندی در ادامه بیان داشت: در قرآن حتی در خصوص انقلاب بازگشت به عقب نیز اشاره شده است در این انقلاب نور و اعتلا مشاهده نمی‌شود و انقلاب به سمت عقب ارزش‌های جاهلی را در پی دارد.
این وزیر دولت نهم در ادامه تصریح کرد: در جنگ احد دشمن قصد داشت جنگ روانی ایجاد کند و اعلام کردند پیامبر (ص) شهید شده است که عناصر سست عنصر شمشیر‌ها را رها کرده و فرار کردند و با این اقدام خود دوباره به عصر جاهلیت بازگشتند.
وی در ادامه بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) هنگامی که رحلت کردند برخی‌ها به ارزش‌های جاهلی بازگشتند اما باید توجه داشت که اسلام مقابل اشرافیت و جاهلیت ایستاده اما پس از رحلت پیامبر عده‌ای مرتکب اعمال جاهلی شدند و کار به جایی رسید که پس از شهادت امام حسین (ع) یزید سرمست از این توفیق و در حالی که باده می‌نوشید شعر می‌خواند و اعلام می‌کرد اینها همه بازی است و پیغمبر و وحی وجود ندارد و توهم است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یزیدیان کسانی هستند که ارزش‌های انقلاب را ملاک قرار نداده و به سمت و سوی رفتارهای پیش از انقلاب پیش می‌روند.
وی در خصوص فتنه‌های موجود در انقلاب اسلامی نیز تأکید کرد: رویکرد انقلاب اسلامی به سمت امام (ره) بود و کانون اصلی شکل‌گیری انقلاب دل‌های آماده بود که این انقلاب همه‌گیر شد حتی آنهایی که در ته دل خود مبانی جاهلی داشتند انقلاب اسلامی آنان را محکوم کرد و در نهایت تسلیم شدند.
وزیر دولت نهم خاطرنشان کرد: با رحلت امام (ره) برخی افراد ارزش‌های جاهلی خود را رو کردند و یکی از کسانی که در دوران امام (ره) سنگ انقلاب را به سینه می‌زد پس از رحلت امام اعلام داشت ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارد و در زمان امام نیز رو نداشت تا مقابل ولایت فقیه بایستد.
صفار هرندی تصریح کرد: امام در این خصوص مواضعی داشتند و اینگونه افراد فتنه گر غلط می‌کنند که خود را منتسب به امام می‌دانند و غلط می‌کنند که حکم خود را از ولی فقیه می‌گیرند و در این جایگاه می‌نشینند اما علیه ولایت فقیه می‌ایستند.
وی افزود: در نهادهایی چون تشخیص مصلحت نظام احکام یا انتسابی است و یا موارد دیگر است و در این‌گونه نهادها برخی به انتخاب رهبری فعالیت می‌کنند اما باید به آنان گفت شما که ولایت فقیه را نپذیرفتید چرا با حکم رهبری در کرسی‌ها تکیه می‌زنید.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اکبر گنجی در سخنانی که در رسانه‌های غربی منتشر شد گفت من تا سال 61 گمان می‌کردم که می‌توانیم از داخل انقلاب اسلامی دموکراسی استخراج کنیم اما وقتی فهمیدیم این کار نشدنی است از درون انقلاب خارج شدیم در صورتی که وی دروغ می‌گوید و اکبر گنجی تا سال 63 در سپاه پاسداران بود و تا سال 71 در وزارت فرهنگ و ارشاد خاتمی فعالیت داشته و در دستگاه رایزنی‌ فرهنگی ایران نیز فعالیت داشت و مشغول روزی‌خواری از خوان جمهوری اسلامی بود.
صفار هرندی با بیان این که شما دانشجویان‌ روز گذشته کیفرخواستی را علیه خاتمی، کروبی و موسوی ارائه کردید، گفت: در حقیقت کیفرخواست اساسی این‌افراد این بوده که آنان متهمند اعتبار مناصبی را که نظام اسلامی به آنها واگذار کرده است، به پای آمریکا نثار کردند که کیفرخواست کنونی شما باید بر مبنای این اتهام باشد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد حسن صفار هرندی گفت: برخی‌ها که حکومت به آنان رو کرده و حتی قائم مقامی رهبری را بر عهده گرفته بودند، صد در صد طرفدار انقلاب اسلامی بودند و به اسم انقلاب شمشیر می‌کشیدند اما همین که چند روزگار علیه علیه آنان گذاشت فتنه انگیزی می‌کنند.
وی افزود: همان کسانی که نظریه پرداز ولایت فقیه بودند و اعلام کردند ما ولایت فقیه را در قانون اساسی گنجاندیم اکنون نظریه پرداز ضد ولایت فقیه شده‌اند.
صفار هرندی خاطرنش کرد: در این خصوص تشکل‌ انجمن اسلامی دانشجویان به نام خدا برپا شد اما اکنون هر تکه آن بر نیش کسی است ولی لیبرال‌ها که منزوی شده بودند و در پستو‌ها به خواب رفته بودند به این تشکل نفوذ پیدا کردند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در بیانیه سال 60 انجمن اسلامی دانشجویان این طور ذکر شده بود که منتظری اعلام کرده است قانون اساسی را تدوین می‌کنیم تا ملاک ولایت فقیه باشد و اگر کسی گفت: این قانون آخوندی است باید بدانند که بله ما آخوند هستیم. اما باید توجه داشت هنگامی که ورق برگشت منتظری در سال 76 و هنگامی که به مقام رهبری نمی‌رسد منتقد ولایت فقیه شد و به خاتمی اعلام می‌کنم باید مقابل رهبری بایستید و اعلام کنید که رهبر فقط باید به عنوان ناظر حضور داشته باشد.
این وزیر دولت نهم تاکید کرد: منتظری در زمان قائم مقام رهبری خود گاهی در امور ولایی حکومتی دخالت می‌کرد و حتی در امور نیروهای مسلح نیز وارد می‌شد.
صفار هرندی افزود: آدم‌های بی سوادی که هویت خود را به دلیل کسب انتصابات در سال 60 به امام (ره) نسبت می‌دادند امروز به نظریه پردازان علیه ولایت فقیه تبدیل شدند.
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که مشخص شد فرزند خلف انقلاب اسلامی کرسی امامت جامعه را به عهده گرفته است عده‌ای پاس پس کشیدند و این قابل توجه است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در مناظره دانشجویی که در سال 70 و با حضور رجبعلی مزروعی و محبیان برگزار کردم اعلام کردم کسانی که اکنون موضوع مقابل با رهبری را به صورت ضعیف اعلام کرده و شعبه افکنی می‌کنند از روزی که رهبری انتخاب شد آتش کینه و نفاق خود را مشخص کردند. چون انتخاب آنان به عنوان رهبر فرد دیگری بود و هنگامی که این فرد انتخاب نشد به اقدامات منافقانه خود دست زدند.
صفار هرندی در ادامه بیان داشت: مواضع جریاناتی که روزی نام اصلاح طلب داشتیم و اکنون در طرح ژنریک با نام‌های چپ و رادیکال مطرح هستند در سال 60 مواضع چهره‌های شاخص آنان در خصوص ولایت فقیه، بسیج و ... علیه این جریانات بود.
این وزیر دولت نهم تاکید کرد: امام (ره) می‌فرمودند میزان رای ملت است، پس 24 میلیون رای مردم و 13 میلیون نیز رای مردم است. اما تعداد 24 میلیون بیشتر است.
صفار هرندی خاطرنشان کرد: ما کی از آسمان حجت آوردیم که اکنون رو به روی پرچم مردم موضع گرفته‌ایم و باید توجه داشت که پرچمی که مقابل ملت می‌ایستد باید سرنگون شود.
وی تاکید کرد: شعار مرگ بر دیکتاتور شعار انقلاب ما و ما با شعار مرگ بر دیکتاتور گریبان مردم آمریکا را می‌گیریم و نوچه‌های استکبار را که در مقابل رای مردم تسلیم نمی‌شوند را خواهیم گرفت.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در روزگاری شبهه روشنفکران اعلام می‌کردند که رای ما از رای مردم بالاتر و ارجحیت دارد و اکنون نیز اعلام می‌کنم که رای تهرانی‌ها در انتخابات بر رای سایر مردم مقدم است و رای ما کیفی است. اما باید توجه داشت که امام فرمودند میزان رای ملت است.
صفار هرندی در ادامه گفت: شبهه روشنفکرانی که اعتقاد داشتند رای‌شان نسبت به رای مردم ارجحیت دارد در رفراندوم قانون اساسی میزان رای‌شان تنها 2 درصد بود و اکنون آقایان نامه نوشتند و همین 2 درصد را دوباره دعوت کردند.
وی در خصوص برخی از تشکل‌های دانشجویی گفت: آن زمان فهم درستی از دفتر تحکیم بود اما اکنون آنان مروج لیبرالیسم هستند و حتی دست به نشر نشریه‌های چون کیان زدند. آنان در دهه 60 نان گروه‌های چپ را می‌خوردند و در دهه 70 نان کشورهای غربی را می‌خوردند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امثال مهاجرانی، کدیور، عبد الکریم سروش، اکبر گنجی، فاطمه حقیقت جو، اکبر موسوی خوئینی، پیرموذن، محسن مخملباف، مهرانگیز کار، مسعود بهنود و ابراهیم نبوی اکنون بر علیه امام فحاشی می‌کنند و گریبان امام (ره) را گرفتنه‌اند.
صفار هرندی افزود: این افراد اعتقاد دارند امام زمان (عج) تصویری خیالی است و حال باید پرسید این افراد رفیق ما بودند یا از دوستان موسوی، کروبی و خاتمی هستند.
این وزیر دولت نهم تصریح کرد: این افراد با افتخالر اعلام کردند جنبش سبز فراگیر شده است و حتی همجنس بازان و منافقان نیز می‌توانند در این جنبش حضور داشته باشند و حال که در این راه هستید دیگر نمی‌توانید سر سفر انقلاب باشید چون شما عکس امام (ره) را پاره کردید و روز عاشورا را مسخره کردید.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: این افراد با سرمایه‌هایی که به دست آورده بودند ساندویچ، آب خنک، سیگار تهیه کردند و به حلقوم حامیان خود در ماه مبارک رمضان در تجمعات فتنه گرانه خود رسیدند.
صفار هرندی تصریح کرد: اگر امام بود این افراد را از نظام بیرون می‌ریخت و این افراد مدیون رهبری هستند و هنگامی که در مجلس چهارم رای نیاوردند به رهبری گله کردند و ایشان فرمودند من طرفدار این هستم که شما در صحنه باشید.
وی افزود: آنان از مردم از مردم شکست خوردند و چرا آنان از مردم سیلی خوردند و گریبان رهبری را می‌گیرد.
این وزیر دولت نهم تاکید کرد: این افراد زیر تیغ دستگاه‌های قضایی و امنیتی بودند اما به رهبری متوسل شدند و ایشان مانند علی (ع) عمل کرده و می‌فرماید این افراد را به من واگذار کنید. شما مدیون رهبری هستید و از مردم سیلی خورده‌اید. حال چرا که می‌خواهید لگد پراکنی کنید به سمت مرکزی اصلی نظام هجوم می‌برید یک جو معرفت و حق شناسی داشته باشید.
صفار هرندی خاطرنشان کرد: خاتمی در سال‌های 60 تا 70 در مقالاتی که در روزنامه‌ها می‌نوشت اعلام می‌کرد اعتبار رهبری در رای مردم نیست و حال که شما به سمت منافقان رفته‌اید پس لطفا حرفی از امام نزنید. شما نمی‌توانید هم نان این طرف را بخورید و هم نان آن طرف را بخورید.
وی با طرح این سؤال که چه کنیم در آینده دچار این اتفاقات نشویم، گفت: در جریان‌های و اتفاقاتی که در ابتدای اسلام پیش آمده مشخص است که هر گاه جریان خودی و غیر خودی با هم در آمیخته شود. جریان خودی خود را مطرح می‌کند و این امر در مواردی چون نهضت جنگل، نهضت ملی شدن صنعت نفت و ماجرای تاسیس سازمان مجاهدین مشخص است. سازمان مجاهدین به نام خداوند سازمان خود را تشکیل داد اما روی خوش به گروه‌های سیاسی معاند نشان داد و در نهایت به مبارزه مسلحانه روی آوردند.
وی افزود: دفتر تحکیم وحدت نیز با سست عنصری جریان‌های غیر اسلامی و مارسیسم‌ها را وارد تشکل خود کرد و به مقابله و صف آرایی بر علیه نظام دست زد.
صفار هرندی در پایان تاکید کرد: برای آینده دورتر هر کس دچار توهم شود و مکتبی به غیر از اسلام را اعتقاد داشته باشد که باید برپا شود و مکتب ایرانی را در برابر مکتب اسلام علم کند سرنوشتی جدا از سرنوشت عظیمت کنندگان به سوی آمریکا نخواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد