مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

رهبر معظم انقلاب در دیدار امیر قطر

رهبر معظم انقلاب در دیدار امیر قطر:

اگر امنیت منطقه خدشه دار شود، همه متضرر خواهند شد.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امیر قطر و هیئت همراه، با اشاره به اهمیت امنیت در منطقه بویژه منطقه خلیج فارس تأکید کردند:

امنیت در منطقه خلیج فارس تبعیض پذیر نیست زیرا اگر منطقه امن باشد، همه کشورهای منطقه از آن سود خواهند برد ولی اگر امنیت منطقه خدشه دار شود، همه کشورهای این منطقه نیز نا امن و متضرر خواهند شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار گلایه از برخی کشورهای منطقه که متوجه اهمیت بالای امنیت در منطقه خلیج فارس نیستند، افزودند: متأسفانه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز به ذهنیت این کشورها و متوجه نبودن آنها به اهمیت امنیت منطقه، دامن می‌زنند. ایشان همچنین موضوع وحدت شیعه و سنی در منطقه را بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: شیعیان و اهل سنت منطقه سال‌های متمادی در کنار یکدیگر با صفا و صمیمیت زندگی کرده‌اند اما برخی تلاش دارند تا این فضای صمیمی را از بین ببرند و برخی اختلاف‌های عقیدتی شیعه و سنی را به یک اختلاف اجتماعی تبدیل کنند. معظم له افزودند: متأسفانه در هر دو طرف نیز افرادی متعصب و مزدور وجود دارند که باید این موضوع هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ امنیتی کنترل شود. رهبر انقلاب با اشاره به سخنان امیر قطر درخصوص اوضاع حساس لبنان و احتمال صدور رأی دادگاه ترور رفیق حریری، خاطرنشان کردند: این دادگاه، دادگاهی فرمایشی است که هر حکمی بدهد، مردود است و امیدواریم طرف‌های تأثیرگذار و دخیل در لبنان، بر اساس عقل و حکمت عمل کنند تا این موضوع به یک مشکل تبدیل نشود. ایشان با تأکید بر اینکه توطئه در لبنان به نتیجه نخواهد رسید، افزودند: ما به بهبود اوضاع منطقه بسیار امیدواریم.

توصیه های بنیانگذار انقلاب اسلامی به حوزه ها ودانشگاه

امام راحل(ره)با شناخت وتسلطی که به حوزه های علمیه ودانشگاه داشتند در یک نگاه آسیب شناسانه با مخاطب قرار دادن این دوکانون علمی وپرورشی و اندیشه ساز توصیه هایی را در خصوص نوع تعامل آنها با همدیگر وتکالیف هر دو در هدایت ومدیریت فضای فکری جامعه ودانشگاه را به عنوان راهبرد ارائه کرده اند. حضرت امام (ره)در ابتدای کلام خود با توصیه به روشنفکران ونخبگان حوزه ودانشگاه در پرهیز از تکیه به مکاتیب وایسمهای موجود در ادبیات سیاسی غرب وشرق می فرمایند:

1-باشناخت توانمندی ها وضعف های خود و دقت عمل موانع وحدت را بر طرف کنند.

2-عینی کردن اهداف این دو نهاد متناسب با نیازهای جامعه و قرار گرفتن در متن مشکلات مردم

3-مقابله جدی با نفوذ و گسترش مبانی بیگانه از جمله نگاه های کمی گرایی،مادی گرایی و پوزیتویستی و...در علوم

4-فراهم کردن زمینه های لازم برای تبیین و پژوهش در علوم با توجه به مبانی اسلام در عرصه بحث وتحقیق و عمل

5-توجه جدی و ضرورت علوم انسانی اسلامی و بومی ونقش آن در مدیریت کلان وساخت تمدن اسلامی

و در آخرکلام رامزین می کنیم به توصیه حکیم وفرزانه انقلاب :

"توصیه این جانب آن است که نسل حاضر و آینده غفلت نکنند و دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز هر چه بیشتر با روحانیون طلاب علوم اسلامی پیوند دوستی وتفاهم را محکم تر و استوار تر سازند و از نقشه های دشمن غدار غافل نباشند."

هشدار بی پرده رییس قضا به جریان پنهان

آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا از جریانی انحرافی و ضد روحانیت خبر داد که تمام قد در پی تضعیف قوه‌قضاییه است رئیس قوه قضا در این ارتباط تصریح کرد: متاسفانه عجیب است که هر بار دستگاه قضایی اعلام می‌کند برخورد قاطعی با مفسدین خواهد داشت، جریانی علیه قوه قضاییه راه می‌اندازند و در چند نوبت مختلف این مسئله بروز کرده و من ردپای جریان انحرافی را در پس این حملات و هجمات علیه قوه قضاییه می‌بینم.

ایشان تصریح کرد: به گمان بنده، حمایت‌ها ، تشویق‌ها و تقدیرهایی هم که می‌شود این معما را تا حد زیادی حل می‌کند. متاسفانه این جریان انحرافی که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نیز ضد روحانیت است و به شدت تبلیغ دوری از روحانیت را می‌کند، در پس این جریانات است و این چیزی نیست که از دیدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر می دانند که این جریان حتی نسبت به ولی فقیه زمان هم با زبانهای مختلف مطالبی را می‌گویند و به شدت قوم‌گرایی را ترویح می‌کنند و تعصبی را که باید معطوف به اسلام و مسلمین باشد به قومیت می برند و کاری که رژیم فاسد پهلوی نمی توانست بکند اینها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسیار فاسدند. رئیس قوه قضاییه با بیان این که : ما ردپای فساد اینها را خیلی جاها دیده‌ایم افزودند: باید بدانند که افعالشان در منظر دیگران هست و اینطور نیست که اگر افرادی را به وسط میدان بکشند خودشان پنهان می مانند. آیت الله لاریجانی در ادامه گفتند: یکی از خصائص این جریان فاسد این است که هر وقت درکشور مسئله ای ولو کوچک پیش بیاید فوراً از آن موجی می‌سازند و بر آن موج سوار می شوند و متأسفانه خیال می کنند که خودشان پنهانند. آنها خیال می‌کنند که می توانند با این حرکات مذبوحانه باقی بمانند. اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می ماند. چرا که هیچ گاه مخالفت با مظاهر دینی، با روحانیت ، با مراجع و مخالفت با جریان حق هیچ وقت باقی نمی ماند و ما به این گروه فاسد اخطار می کنیم که دست از فساد بردارند و بدانند که ریشه های فساد مالی و غیرمالی اینها را ردیابی کرده‌ایم و دستگاههای نظارتی در حال پیگیری هستند.

بیداری دیرهنگام مقاما ت خودگردان فلسطین

 به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ "صاحب عریقات" مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در سازش با رژیم صهیونیستی پس از 20 سال مذاکره با دشمن صهیونیستی در اعترافات بی سابقه اعتراف کرد :ما 20 سال مذاکرات با رژیم صهیونیستی را ادامه دادیم اما حال می‌فهمیم که در دام صهیونیست‌ها افتاده‌ایم و این روند هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد.در همین حال مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که "نبیل شعث" یکی از رهبران جنبش آزادی‌بخش فلسطین (فتح)، نیز مذاکرات سازش به ویژه پس از سیلی‌های متعدد طرف آمریکایی به تشکیلات خودگردان را "سخیفانه و نفرت‌انگیز" خواند و گفت: درخواست اخیر واشنگتن از کشورهای جهان برای به رسمیت نشناختن کشور آینده فلسطینی سیلی محکمی به صورت تشکیلات خودگردان بود.وی تصریح کرد: روند سازش در "کمای عمیق" فرو رفته است.

کنفرانسی برای بازسازی جریان فتنه

کنفرانس سه روزه "مقابله با تهدید ایران" ‌در حالی با حضور چهره‌های سیاسی، اطلاعاتی و نظامی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در آمریکا برگزار شد که کارشناسان حاضر در این اجلاس ضمن بررسی راهکارهای متوقف ساختن حرکت رو به جلوی جمهوری اسلامی، بر لزوم باز سازی جریان فتنه وبهره‌گیری  از سران آن تاکید کردند.نشست سه روزه "مقابله با تهدید ایران" هشت الی ده دسامبر سال جاری میلادی از سوی بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی (FDD) در یکی از مجلل‌ترین هتل‌های واشنگتن برگزار شد.حضور همزمان چهره‌های برجسته و تاثیرگذار سیاسی، اطلاعاتی، نظامی و رسانه‌ای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در کنار عوامل وابسته به گروهک منافقین و سایر گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله نکات قابل توجه این نشست بود.گفتنی است آخرین پنل تخصصی نشست، با عنوان "جنگ سایبر، خرابکاری و انقلاب سبز" برگزار شد که "پیت هوکسترا" عضو برجسته مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته دائمی اطلاعات این مجلس، "رودنی جوف" کارشناس امنیت سایبر موسسه "نئو استار"، کلی می مدیر FDD و "تام جوسکلاین" عضو ارشد FDD و "مایکل لدین" مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا که موضع‌گیری‌ها و شایعه‌پراکنی‌های وی در مورد ایران همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است، از جمله شرکت‌کنندگان در این پنل بودند.تلاشهای مستقیم وغیر مستقیم سران فتنه ومتحدان بیرونی آنها برای چاره اندیشی در خصوص باز سازی فضای آشوب وفتنه انگیزی در حالی صورت می گیرد  که این روزها فضای رسانه ها ومحافل حامی جریان فتنه سراسر از یاس وناامیدی است .بطوری که پس از ناکامی در تجدید عاشورای 88 درروزعاشورا ،نطق محافل و رسانه های ضد انقلاب در سالگرد فتنه عاشورای 88 کور شد.این محافل و رسانه ها از دو هفته پیش برای فتنه انگیزی مجدد فعال شده و مدعی بودند اگر 16 آذر نشد، به بهانه عاشورا اقدام به اردوکشی می کنند. اما پس از دو هفته هیاهو و بلافاصله پس از روز عاشورا، همین محافل ترجیح دادند نمایش واضح مرگ فتنه را با سکوت برگزار کنند. محافل یاد شده - از صدای آمریکا و بی بی سی و رادیو فردا و گویانیوز گرفته تا جرس و کلمه و نوروز و رادیو زمانه و... - تنها در چند سطر مدعی شدند فضای امنیتی (!؟) بوده و به همین خاطر گروهک ها نتوانسته اند حرمت شکنی سال گذشته را تکرار کنند.

*          درست همزمان با آغاز اجرای طرح هدفمند کردن، سرکرده گروهک منافقین، به عنوان یکی از گروه های فعال فتنه، خواستار اخلال در اجرای این قانون و تبدیل کردن آن به یک "چالش" برای ایران شد.مریم رجوی در سخنانی اجرای قانون هدفمندی کردن یارانه ها را به آشوب های سال گذشته مرتبط و آن را "جنگ علیه جامعه ایران" توصیف کرد! سرکرده گروهک تروریستی منافقین در ادامه فتنه گران را "جوانان دلیر" نامیده و با تقدیر از تلاش آنان در ایجاد آشوب های سال 88، از آنان درخواست کرده است که قانون هدفمند کردن یارانه ها را به "چالش بزرگی" برای خود نظام تبدیل کنند!

*          دولت مالزی با وجود روابط سیاسی با شیعیان، ضمن بیان انتقادهایی ترویج اندیشه‌های شیعی در این کشور را ممنوع کرده و خواستار نظارت بر فعالیت گروه های ترویج دهنده این آموزه ها است.با وجود روابط سیاسی مالزی با کشورهای شیعه نشین، ترویج آموزه‌های شیعی در این کشور ممنوع است. جمال خیر بهاروم از دفتر نخست وزیر این کشور مدعی شد: دولت این کشور ترویج آموزه‌های شیعی را که می‌تواند باعث گمراهی مردم و ایجاد تضاد با آموزه‌های مذهب سنی در مالزی شود را ممنوع کرده است!

*          در حالی که همزمان با نشست هیأت دولت، خبرگزاری ایرنا از «برکناری» مهرداد بذرپاش خبر داد، مشایی گفت که بذرپاش برکنار نشده بلکه خودش «کناره گیری» کرده است .وی .همچنین به خبرنگاران گفت که «بذرپاش از دو سال پیش به دنبال کناره گیری بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد