مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

برنامه‌‌ریزی برای عدم افزایش رشد نقدینگی

برنامه‌‌ریزی برای عدم افزایش رشد نقدینگی و پایه پولی در سال 90

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: نقدینگی تزریق شده به جامعه از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کاملا " مدیریت شده و باعث افزایش پایه پولی کشور و تورم نخواهد شد.

سید شمس الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: منابع تزریق شده به جامعه از محل جابه‌جایی وجوه صورت گرفته لذا نگرانی از جهت افزایش بیش از حد نقدینگی نداریم.
وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: رشد نقدینگی طی ماه‌های پایانی سال و سال 90 همچون سال‌های گذشته خواهد بود. در عین حال تدابیری در نظر گرفته‌ایم که بواسطه این تدابیر و نظارت‌های صورت گرفته اقتصاد کشور با تورم مواجه نخواهد شد.
حسینی گفت: از جمله این تدابیر تجهیز سیستم بانکی و بسیج شدن آنان برای جذب و هدایت مناسب نقدینگی تزریق شده به جامعه خواهد بود.
وزیر اقتصاد در ادامه موجودی صندوق توسعه ملی را 10 میلیارد دلار عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به قیمت‌های موجود نفت پیش بینی می‌کنیم این موجودی تا پایان سال به 14 میلیارد دلار برسد.
حسینی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای حمایت از صنعت و خانوارها در جریان هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: این تدابیر در قالب پرداخت تسهیلات سالهای بعد نیز پر قدرت‌تر از امسال ادامه پیدا خواهد کرد تا مردم و واحدهای تولیدی در جریان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با مشکلی مواجه نشوند.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در جریان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بخش صنعت بوده و هست به همین دلیل در این راستا چند اقدام اساسی انجام داده‌ایم و در آینده به مرحله اجرا خواهیم گذاشت.
حسینی گفت: در قیمت‌گذاری منابع تولید به نفع تولید کننده عمل خواهیم کرد و قیمت ترجیحی برای آنان قائل خواهیم شد به طور مشخص سهمیه عمده بنزین یارانه‌ای همچنان متوجه حمل و نقل عمومی خواهد بود.
وی افزود: حدود 60 میلیون لیتر نفت و گاز برای بخش تولید سهمیه قائل شدیم تا در این خصوص با مشکل مواجه نشویم

وزیر اقتصاد گفت: طبق قانون منابعی به صورت یارانه سود تسهیلات وجوه اداره شده به واحدهای صنعتی اختصاص خواهد یافت، بانک‌های عامل با توافقی که با وزارتخانه‌های صنایع و جهاد کشاورزی کرده‌اند این منابع را به واحدهای تولیدی تزریق خواهند کرد.
وی با اشاره به کمک بانک سپه به تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در جریان هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: با تأمین منابع مالی و تلاش بانک سپه و شرکت‌های تابعه آن کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در جریان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که از جمله دغدغه‌های اصلی دولت بود تأمین و برطرف گردید

وی افزود: همچنین با تلاش و کمک بانک سپه بخش عمده‌ای از منابع و تسهیلات بخش صنعت در جریان هدفمند کردن یارانه‌ها تأمین شد و جای قدردانی و تشکر دارد.
وزیر اقتصاد در پایان با تأکید مجدد بر اینکه مردم نگران نقدینگی و تورم نباشند گفت: افزایش نقدینگی جامعه در جریان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کاملا مدیریت شده است و با توجه به تدابیر در نظرگرفته شده مشکلی بوجود نخواهد آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد