مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

آیه ها و نشانه ها

                  شماره ۴

سیمای آیه های 23 الی 33 سوره زخرف 

      نظام ارزشی و اصلاحات از دیدگاه اسلام :  

      به راستی تعبیری رساتر از آنکه در آیات آمده، برای درهم 

           شکستن ارزشهای دروغین پیدا نمی شود،

برای دگرگونی ساختن جامعه ای که محور سنجش شخصیت افراد در آن مال، ثروت اندوزی دنیا، تعداد غلامان، کنیزان ، خانه ها و وسایل تجملاتی بود تا آنجا که تعجب می کنند چرا محمد(ص) یتیم و از نظر مادی فقیر، به نبوت برگزیده شده، اساسی ترین کار اینکه چهارچوب های غلط ارزشی درهم شکسته و بر ویرانه آن، ارزشهای اصیل انسانی، تقوا و پرهیزگاری, علم و دانش، ایثارو فداکاری و شهامت و گذشت بنا شود در غیر این صورت همه اصلاحات، رو بنایی، سطحی، و ناپایدار خواهد بود، اسلام و قرآن و شخص پیغمبر(ص) به عالی ترین وجهی انجام دادند به همین دلیل جامعه ای که از عقب افتاده ترین و خرافی ترین جوامع بشری بود در مدت کوتاهی آن چنان رشد و نمو کرد که در صف اول قرار گرفت . پیغمبر (ص) درباده دنیا می فرمایند:

(اگر دنیا به اندازه بال مگسی نزد خدا وزن داشت، خداوند به کافر حتی یک شربت آب نمی نوشانید) «تفسیر کشاف، ج4، ص250»

مقیاس شخصیت در دنیای امروز مال و مقام دنیا شده و علم و تقوا و فضیلت را     به فراموشی سپرده اند، در زرق و برق ومادی فرو رفته و از بیگانه شده اند

(ثروت و امکانات مادی، وسیله ای است نه هدف)

تمام انبیای الهی دعوت به توحید کرده اند و همگی به طور قاطع بت پرستی را محکوم می نمودند (متقین به جای آنکه در فکر زینت و زیور خانه های خود در دنیا باشند، در فکر آخرتند که همه اینها را خداوند خود فراهم کرده است)

آیات قبل، سخن از کفار و غرق شدن در مادیات بود، ولی در این آیات یکی از آثار غوطه ور شدن در زر و زیور را بیان می کند

سیاست شیطان برای انسانها گام به کام و تدریجی است

مرحله  اول : القای وسوسه .دوم: تماس. سوم: فرو رفتن در قلب .چهارم: در روح انسان. پنجم: انسان را جزء حزب و گروه خود میکند. ششم: سوار بر انسان می شود مرحله آخر انسان خودش یک شیطان بزرگ می شود

(امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید: شیطان در روح انسان تخم گذاری می کند «خطبه /7» )                  آثار جدا شدن از یاد خدا:

1) باز ماندن از راه خیر 2)  انحراف فکری که خیال می کندهدایت یافته است   3) موعظه و پند پذیر نیست توبه نمی کند 4) خودش را منحرف و کج نمی داند زندگی نکبت بار دارد

{کسی که دردنیا از حق  کور است در آخرت نیز کور محشور می شود}«اسراء/72»

شیطان همراه، ممکن است از راه دوستان ناباب ، همسر ، فرزند و یا شریک فاسدباشد. هر کس از نماز و قرآن و مسجد و منبر اعراض کند دچار سلطه شیطان همراه می شود. سلطه شیطان در اثر اعمال خود ماست.

مجرمان در قیامت آرزو می کنند که لااقل در جهنم از شیطان دور باشند

ندامت و پشیمانی در دنیا می تواند ثمر بخش باشد ولی در آخرت جز حسرت سودی ندارد.

مراد از انتقام الهی در آیه 42 همان کیفر عادلانه خداست، نه کینه و انتقام

همه انسانها حتی بزرگان به تذکر و پند و موعظه نیازمندند. اول تذکر به خود و بعد به مردم

همه انسانها در برابر قرآن مسوولند

در شرایط قبیله ای باید به سراغ اقوام رفت ولی در شرایط حکومتی باید به سراغ حکومت رفت.

طاغوتها به تنهایی قدرتی ندارند، این اطرافیان غافل  و جاهل هستند که به طاغوت ها زور و قدرت می دهند./

کانون فرهنگی مسجد بلال

و پایگاه والفجر شهرک

سایت مسجد::www.belalhabashi.orq.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد