مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

مصر

شبکه تلویزیونی العربیه از تمرد تعدادی از نیروهای پلیس از دستور رژیم حاکم و پیوستن آنها به صفوف مردم معترض به رژیم "حسنی مبارک " خبر داد.به گزارش فارس،

 خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلوزیونی "العربیة " در یک خبر فوری اعلام کرد که نیروهای پلیس مصر که ماموریت داشتند تظاهرات‌کنندگان مصری را متفرق کنند، با در آوردن لباسهای فرم خود در خیابانها به صف تظاهرات‌کنندگان علیه رژیم مبارک پیوستند و با آنها همصدا شدند. شبکه تلوزیونی الجزیره نیز اعلام کرد که در اسکندریة نیروهای امنیتی مصر از دستور استفاده از گازهای اشک‌آور علیه مردم خشمگین تمرد کردند. با این وجود برخی از نیروهای امنیتی از گزینه خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان استفاده می‌کنند. راهپیمایی سراسری جمعه خشم هم اکنون در سراسر مصر آغاز شده و افزون بر قاهره شهرهای دمیاط و دمنهور و المنیا و الإسکندریة و المنصورة شاهد تظاهرات گسترده مردم مصر می‌باشد. نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و آب و گلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کند و درگیری‌ نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در عریش در شمال سینا به خشونت کشیده شده است. بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در "اسماعیلیه " مقر حزب حاکم را محاصره و تصرف کرده‌اند. در دمیاط نیز معترضان به رژیم مبارک شورای محلی و مقر حزب دمکراتیک ملی را تصرف کردند. الجزیره نیز اعلام کرد که 40 هزار تظاهرات‌کننده در شهر منصوره مقر حزب حاکم در این شهر را در هم شکستند.

البرادعی برای "رهبری" تحولات سیاسی مصر اعلام آمادگی کرد

محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی، ساعاتی پیش از ترک اتریش به مقصد مصر، اعلام کرد که چنانچه از او خواسته شود، آماده است که رهبری تحولات سیاسی در مصر را بر عهده بگیرد.به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی، ساعاتی پیش از ترک اتریش به مقصد مصر، اعلام کرد که چنانچه از او خواسته شود آماده است که رهبری تحولات سیاسی در مصر را بر عهده بگیرد.

البرادعی روز پنج‌شنبه در فرودگاه شهر وین، پایتخت اتریش گفت که به مصر باز می‌گردد تا در کنار مخالفان دولت حسنی مبارک قرار گیرد.

وی که برنده جایزه صلح نوبل نیز هست، به مقام‌های دولتی مصر توصیه کرد که "بدون به کار گرفتن خشونت و با قبول اینکه تغییر و تحول سرانجام صورت خواهد گرفت"، به خواسته‌های معترضان گوش فرا دهند و تصریح کرد که "گزینه دیگری برای رژیم وجود ندارد".

بی‌بی‌سی افزود: محمد البرادعی از جمله شخصیت‌های سیاسی مصر است که در سطح جهان نیز از مقبولیت سیاسی برخوردار است.

بی‌بی‌سی همچنین گزارش داده است که روز پنج‌شنبه ارزش سهام در بازار بورس مصر به دلیل نگرانی از ادامه تظاهرات علیه دولت، ده درصد سقوط کرد.

به دنبال سقوط شدید بازار بورس در اولین معاملات روز، معامله روی شاخص سهام به طور موقت متوقف شد، اما این بازار بلافاصله بعد از از سرگیری کار خود بار دیگر شاهد سقوط بهای سهام بود.

زد و خورد میان معترضان و پلیس ضد شورش دیشب نیز ادامه داشت و گزارش‌هایی از به آتش کشیده شدن یک قرارگاه پلیس در بندر سوئز در شمال شرقی مصر منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، منابع امنیتی رژیم مبارک از بازداشت حداقل ۷۰۰ نفر از معترضان در دومین روز از تظاهرات ضددولتی خبر دادند. این افراد در درگیری پلیس با معترضان در تظاهرات بی‌سابقه در شهرهای قاهره و سوئز بازداشت شدند. همچنین وزارت کشور مصر اعلام کرده است که با هرگونه تجمع اعتراضی برخورد می‌کند.

تحلیلگران بر این باورند که معترضان مصری با الهام گرفتن از انقلاب اخیر تونس قصد دارند که تا به نتیجه رسیدن اعتراضات، در خیابان‌ها باقی بمانند. تظاهرکنندگان فردا را "جمعه خشم" نام گذاشته‌اند و خواهان حضور گسترده مردم در تظاهرات این روز شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد