مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

حوادث ظهر شنبه 16بهمن

حوادث داخلی -حوادث ایران و جهان در روز شنبه 16 بهمن 1389:
بالگرد نیروهای خارجی در کابل سقوط کرد
یک فروند بالگرد نیروهای چند ملیتی آیساف در حومه کابل سقوط کرد

حوادث ظهر شنبه 16بهمن

حوادث>داخلی -حوادث ایران و جهان در روز شنبه 16 بهمن 1389:
بالگرد نیروهای خارجی در کابل سقوط کرد
یک فروند بالگرد نیروهای چند ملیتی آیساف در حومه کابل سقوط کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل،‌ مدیر مبارزه با جرایم جنایی استان کابل امروز اعلام کرد: این حادثه دیشب در شهرستان خاک جبار در جنوب شرق کابل روی داده است. محمد ظاهر علت وقوع این حادثه و شمار تلفات احتمالی آن را اعلام نکرده است. منابع نیروهای آیساف نیز تاکنون در این باره واکنشی نداشته اند.
خسارت سیل و طوفان در فهرج
سیل و طوفان به 40 رشته قنات کشاورزی در شهرستان فهرج بین 40 تا 80 درصد خسارت وارد کرد.مدیر جهاد کشاورزی فهرج خسارت وارده به هر قنات را به طور متوسط 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت در بخش زراعت هم به هزار و 500 هکتار محصول گندم و جو بین 50 تا 80 درصد آسیب رسیده است. دریجانی مقدار خسارت وارد شده به این 2 محصول را افزون بر 10 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود به 3 هزار هکتار مزارع یونجه نیز 20 میلیارد ریال خسارت رسیده است. وی با اشاره به اینکه 500 هکتار از باغ های شهرستان در محاصره شن قرار دارد گفت خسارت وارده به این بخش بیش از 5 میلیارد ریال است. مدیر جهاد کشاورزی گفت با جاری شدن سیل 100 واحد دامداری بین 30 تا 70 درصد تخریب شد و نزدیک به 400 راس دام سبک تلف شدند که برای نجات بقیه دامها به توزیع کنسانتره در بین دامداران نیاز است.
انفجار خط لوله گاز بین مصر و فلسطین اشغالی
به گزارش خبرگزاری رویترز؛ تلویزیون مصر در خبر فوری اعلام کرد افراد مسلح خط لوله گاز بین مصر و فلسطین اشغالی در شمال صحرای سینا را منفجر کردند.
خشم مردم از برخورد خشن پلیس آمریکا با نوجوان سیاه پوست
اقدام وحشیانه پلیس تگزاس و مضروب کردن نوجوان سیاه پوست، خشم و انزجار افکار عمومی در آمریکا را به همراه داشت. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، انتشار تصاویر تکان دهنده برخورد خودروی پلیس شهر هیوستون در ایالت تگزاس با یک نوجوان پانزده ساله سیاه پوست مظنون به سرقت و سپس مضروب کردن وی توسط افراد پلیس، موجی از نفرت و انزجار را در جامعه سیاه پوستان و فعالان حقوق مدنی آمریکا به همراه داشته است. نوجوان سیاه پوست در این تصاویر که توسط دوربینهای امنیتی ضبط شده است، ابتدا توسط خودروی پلیس به شدت مجروح و سپس توسط هشت مامور پلیس مضروب می شود. مقامات قضایی تگزاس، افسران پلیس متهم را از کار برکنار و از محاکمه آنها در آینده نزدیک خبر دادند. قاضی فدرال آمریکا، نمایش تصاویر ویدیویی تکان دهنده را ممنوع کرده بود ولی یک شبکه تلویزیونی محلی؛ این تصاویر را به نمایش گذاشت.
در تیراندازی نیروهای تایوانی و کامبوجی چند نفر کشته شدند
تیراندازی میان نیروهای تایوانی و کامبوجی چندین کشته بر جا گذاشت. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ نیروهای مرزی تایوان و کامبوج در دو سوی یک روستا به طرف یکدیگر تیراندازی کردند که در این تیراندازی چندین نیروی نظامی و غیرنظامی دو طرف کشته و مجروح شدند. این تیراندازی در اطراف روستایی به وقوع پیوست که یک معبد هندوها با قدمت نهصد ساله در آن وجود دارد. بی بی سی هم در گزارشی در این باره گفت نیروهای تایوانی و کامبوجی حدود دو ساعت روستایی مرزی را که دو کشور درباره مالکیت آن اختلاف دارند گلوله باران کردند. بر اثر این تیراندازی چهار منزل مسکونی دچار آتش سوزی و تخریب شدند. ساکنان روستا ناچار شدند محل زندگی خود را رها کرده، از محل بگریزند. مقامات تایوانی اعلام کرده اند چندین نظامی این کشور در تیراندازی نیروهای کامبوجی زخمی شده اند. پنج نفر نیز به دست نیروهای کامبوج به اسارت گرفته شده اند. مقامات کامبوج هم نیروهای تایوانی را به ورود به خاک کامبوج و تیراندازی به سوی نیروهای این کشور متهم کرده اند.
چهار نفر در تیراندازی ارتش در مرکز تونس زخمی شدند
روزنامه التونسیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ارتش تونس جمعه شب با تیراندازی به سوی شماری از جوانانی که اقدام به آشوب و اغتشاش در شهر بوحجله از توابع استان القیروان در مرکز این کشور کرده بودند، دستکم چهار نفر را زخمی کرد. این خبرگزاری افزود: شماری از جوانان آشوب طلب دیشب خانه و خودروی حمیده غیضاوی معاون شهردار شهر بوحجله را به آتش کشیدند. غیضاوی از اعضای وابسته به حزب تجمع قانون اساسی دموکراسی است. به گزارش خبرگزاری المان از تونس؛ شهر بوحجله از شهرهای فقیر تونس است و با مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی روبرو است. قانون حالت فوق العاده از روز چهارده ژانویه ( بیست و چهار دی ) در تونس به اجرا در آمد و بر اساس این قانون ارتش تونس می تواند برای مقابله با آشوب گران و اجرای نظم به زور متوسل شود.
سیل در سریلانکا 13 قربانی گرفت
بر اثر سیل ناشی از بارش شدید باران در تعداد زیادی از شهرها و روستاهای سریلانکا، دست کم سیزده نفر کشته شدند. در پی بارندگیهای شدید فصلی در سریلانکا، حدود هشتصد هزار نفر از مردم این کشور، خانه های خود را که زیر آب رفته بود ترک کردند و به اردوگاههای دولتی یا خانه دوستان و بستگانشان در بخشهای مرتفع تر پناه بردند. مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه سریلانکا در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به ادامه بارندگی ها در استانهای شمالی، شرقی و مرکزی، وضعیت در این استانها وخیم تر است. به موجب این بیانیه، دامنه سیل گسترده است و در خیابانها، زمینهای زراعی و شهرها جاری شده است. این در حالی است که بارش شدید باران و سیل که از ماه دسامبر در این کشور آغاز شده بود، ماه پیش به کشته شدن دست کم چهل و سه تن و آواره شدن حدود یک میلیون نفر منجر شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سریلانکا در حالی با سیل جدید ناشی از بارندگی های شدید روبرو شده است که سازمان ملل پیشتر برای کمک به حدود یک میلیون نفری که بر اثر سیل ماه پیش، خانه های خود را از دست دادند، درخواست پنجاه و یک میلیون دلار کمک کرده بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد