مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

خاورمیانه اسلامی ثمره انقلاب دوم

آیا تاکنون به این سوال خوب پاسخ داده ایم که «چرا حضرت امام خمینی(ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 با عنوان انقلاب دوم یاد کرده و آن را بزرگ تر از انقلاب اول دانستند؟» به طور قطع افراد علاقه مند به انقلاب اسلامی و فعال در حوزه مسائل سیاسی،

آیا تاکنون به این سوال خوب پاسخ داده ایم که «چرا حضرت امام خمینی(ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 با عنوان انقلاب دوم یاد کرده و آن را بزرگ تر از انقلاب اول دانستند؟» به طور قطع افراد علاقه مند به انقلاب اسلامی و فعال در حوزه مسائل سیاسی، هر کدام با تأمل پاسخی به این سوال داده اند، هر چند آن را به خوبی تبیین و مکتوب نکرده باشند. انقلاب اول با هدف تغییر و دگرگونی بنیادین در قلمرو سرزمینی ایران شکل گرفت و با ساقط کردن رژیم طاغوت و قطع دست اجانب و با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیروزی رسید. انقلاب دوم با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شروع گردید و هدف آن مبارزه بی امان با قدرت های شیطانی در سراسر جهان برای به زیر کشیدن نظام سلطه و رهایی مستضعفان عالم از چنگال ظالمان و ستمگران و تشکیل حکومت جهانی اسلام می باشد. بنابراین تسخیر لانه جاسوسی، نقطه آغاز و شروع حرکت جدی مبارزه برای ایجاد یک تغییر و تحول اساسی و بنیادین در کل جهان است. گزاره های زیر که منتخب از فرمایشات حضرت امام(ره) در این راستا می باشد، ترسیم کننده و تبیین کننده حدود و ثغور و آرمان ها و اهداف انقلاب دوم می باشد.

1- اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می کشاند.

2- قرن آینده (قرن 21) قرن اسلام است.

3- اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

4- قرن 21 قرن غلبه مستضعفان عالم بر مستکبران خواهد بود.

در واقع این جملات نشان می دهد که انقلاب دوم از نظر حضرت امام(ره) به دنبال ایجاد تغییر و تحول در سراسر جهان است و هدف نهایی این انقلاب رهایی مستضعفان از چنگال طاغوتیان با به زیر کشاندن آنان و حاکم کردن اسلام است. حضرت امام(ره) با چنین رویکردی، ملت مسلمان ایران و تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به یک مبارزه بی امان با قدرت های شیطانی و در رأس آنان آمریکای جهانخوار و صهیونیزم بین الملل و دیگر متحدان آنان فراخواند. صف آرایی دشمنان در برابر جبهه مبارزین حق و عدالت امری طبیعی بود که شکل گرفت و توطئه ها از سوی آنان یکی پس از دیگری طراحی شد و به اجرا درآمد. صدها توطئه علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی و عوامل آن در همین چارچوب قابل ارزیابی است. اما شگفت انگیز آنکه، دشمنان با هر توطئه ای که قصد عقب راندن ملت انقلابی ما و دیگر آزادیخواهان مسلمان و غیرمسلمان را داشتند، نتیجه عکس گرفته و نتیجه هر توطئه ای طی 32 سال گذشته تقویت جبهه اسلامی و تضعیف جبهه کفر بوده است.

به عنوان نمونه، دشمنان با تحریک صدام معدوم و حمایت همه جانبه از آن، جنگ هشت ساله ای را با هدف شکست انقلاب اسلامی و ساقط کردن جمهوری اسلامی به ایران تحمیل کردند. اما در عمل نتیجه این توطئه سنگین علیه انقلاب از سوی نظام سلطه به گونه ای بود که حضرت امام خمینی(ره) طی پیامی در (3/2/1367) گوشه هایی از آن را بدین صورت تشریح فرمودند: «... حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید... ما در جنگ انقلاب مان را به جهان صادر کردیم... ما در جنگ پرده از چهره تزویر جانخواران کنار زدیم... ما در جنگ ابهت هر دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم... ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت ها و ابرقدرت ها سالیان سال می توان مبارزه کرد. جنگ ما کمک به فتح افغانستان را به دنبال داشت.

جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند. جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت... صدای اسلام خواهی آفریقا از جنگ هشت ساله ماست. علاقه به اسلام شناسی مردم در آمریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست.»

دقت در کلمه کلمه جملات حضرت امام خمینی(ره) در این بیانیه منتشر شده در سال 1367، نشان می دهد که ایشان تحولات آینده جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه را چگونه پیش بینی می کردند. نظام سلطه با کمک عوامل منطقه ای خود و با فعال ساختن ماشین نظامی رژیم صهیونیستی و حمله به حزب الله لبنان، تلاش کرد تا این روند را متوقف و «خاورمیانه جدید» را شکل دهد. خاورمیانه جدید، در واقع یک خاورمیانه آمریکایی در راستای سیاست های قرن بیست و یکمی آمریکا در چارچوب نظم نوین بود. اما این بار نیز توهم رسیدن به پیروزی ظرف یک هفته در صحنه لبنان با مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه هیمنه قدرت رژیم صهیونیستی را در هم شکست. رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر ایده «خاورمیانه جدید» که از سوی آمریکایی ها مطرح شد، با اشاره به تحولات در خاورمیانه، از شکل گیری «خاورمیانه اسلامی» سخن گفته و تمامی توطئه های دشمنان را محکوم به شکست ارزیابی کردند.

تحولات اخیر که از کشور تونس آغاز گردید و با سرعت به کشورهای مصر، اردن، یمن و الجزایر سرایت کرد، نشان می دهد که عمده کشورهای اسلامی آبستن چه نوع تحولاتی است. خیزش اسلامی در منطقه یک واقعیت غیرقابل انکار است. نهضت مردم مصر در آستانه تبدیل شدن به یک انقلاب است. انقلابی که تمامی سردمداران نظام سلطه و کفر جهانی را به شدت به وحشت انداخته است. اکنون مقامات رژیم صهیونیستی، اروپایی و آمریکایی با صراحت می گویند باید از تکرار انقلاب اسلامی ایران در مصر جلوگیری کرد. این نگرانی ها به خاطر ماهیت مبارزات در کشورهای اسلامی است. مردم در کشورهای مورد اشاره و از جمله مصر همگی بر روی کناره گیری حاکمان از قدرت و تغییر قانون اساسی خود تأکید دارند. نگرانی دشمنان از آن جایگزین هاست. دشمنان با توجه به شعارها و رفتارهای مردم مسلمان در این کشورها به شدت نگران افتادن قدرت به دست جریان های اسلامی هستند، چرا که این رخداد، یعنی شکل گیری خاورمیانه اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ها قبل نوید آن را به همه مسلمانان و آزادیخواهان داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد