مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر
مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان

اخبار،پرسش و پاسخ،مقاله، گزارش تصویری فعالیت های مسجد،کانون فرهنگی والفجر

بازخوانی سخنان رهبر فرزانه انقلاب

بازخوانی سخنان رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت ایام‌الله فجر؛
سالم نگه‌داشتن انقلاب تکلیفی سنگین بر دوش ملت است

خبرگزاری فارس: چشم جهان به سوی جمهوری اسلامی است که پرچم معزز اسلام را

بازخوانی سخنان رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت ایام‌الله فجر؛
سالم نگه‌داشتن انقلاب تکلیفی سنگین بر دوش ملت است

خبرگزاری فارس: چشم جهان به سوی جمهوری اسلامی است که پرچم معزز اسلام را با دست‌های نیرومند این ملت بزرگ برافراشته نگاهداشته است، لذا سالم نگه داشتن انقلاب، تکلیف سنگینی است که آن را با هیچ تکلیفی نمی‌توان مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه باشگاه خبری فارس «توانا»، حیات طیبه انسان در سایه‌ حاکمیت دین خدا وقتی حاصل خواهد شد که انسان‌ها دل خود را با یاد خدا زنده نگه‌دارند و به کمک آن بتوانند با همه جاذبه‌هی شر و فساد مبارزه کنند و همه بت‌ها را بشکنند و دست تطاول همه شیطان‌های درونی و برونی را از وجود خود قطع کنند.
لذا با انقلاب اسلامی ایران حفظ و تعمیق ایمان و معنویت به عنوان شاخصه‌ای تعیین کننده برای تداوم آن مطرح است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر توفیق‌های ملت ایران در سایه ایمان به خدا و جدایی و بی‌اعتنایی به قدرت‌های شیطانی تحقق یافته‌است، فرمودند: «شرف ملی و پیشرفت ما و این حرکت عظیم و این نشاط مردمی و این توفیق‌های بی‌شماری که ملت ایران و دولت‌های ما بحمدالله تا امروز داشتند، به دلیل جدایی و بی‌اعتنایی و اعراض از قدرت‌های شیطانی و نیز نزدیک شدن به خداست و همین کلید حل مشکلات ماست.
همه ما باید خدا را از خودمان راضی کنیم. و هیچ‌کس نگوید که اول فلان کس خدا را از خود راضی کند. اول و دوم ندارد و همه ما باید در راه کسب و تحصیل رضای الهی تلاش کنیم. رضای خدا با تقوای من و شما حاصل می‌شود: گناه نکردن، از خدا ترسیدن، با بندگان خدا خوب بودن، با دشمنان خدا خصم و سرسخت بودن، در میان برادران از اختلاف‌های کوچک راحت صرفنظر کردن ولی با دشمنان، ذره ذره را حساب آوردن.

* تقوا باعث اوج بخشیدن به حرکت ملت می‌شود

ایشان با اشاره به اهمیت تقوا در پیشبرد اهداف انقلاب، تصریح کردند: «تقوا با شاخ و شانه کشیدن با همدیگر سازش ندارد، بلکه با محبت و با گذشت و مدارا می‌سازد و بدانید که تقوا در مسایل مالی، در مسایل ناموسی، در مسایل شخصی و در مسایل کاری، به خصوص تقوا در مسایل سیاسی، در حرکت تقوایی این کشور و این ملت چنان اوج و رونقی به حرکت این ملت می‌دهد که چشم دنیا را خیره می‌کند. هرجایی ما یک نمایشی از تقوا دیدیم، همین اثر را هم دیدیم.
رهبر انقلاب لزوم تلاش در پاکسازی درون و صفا بخشیدن به نفس را خواستار شدند و بیان داشتند: «این درس پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم است که بدون این درس، بار سنگین انقلاب اسلامی قابل تحمل نیست و حقیقتاً سالم نگه داشتن و به سلامت جلو بردن انقلاب، تکلیف سنگینی است که آن را با هیچ تکلیفی نمی‌توان مقایسه کرد».

* انقلاب اسلامی مثل انقلاب‌های دیگر نیست

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی مثل انقلاب‌های دیگر و حکومت آن نیز مثل حکومت‌های دیگر نیست، اذعان داشتند: «همانطور که خدای متعال به رسول اکرم (ص) خطاب فرمود: «یَا أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ، قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا نِصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا، أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا، إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیْکَ قَوْلًا ثَقِیلًا » و لذا وقتی این سخن سنگین و این بار سنگین، حتی بر دوش پیغمبر (ص) آن چنان است که او را محتاج تربیت معنوی و نفسانی و تزکیه روحی و تمرین مداوم می‌کند، ما افراد ضعیف در مقابل آن چشمه جوشان قدرت و نیروی الهی جای خود داریم. و رمز اینکه انقلاب تاکنون همچنان به پیش رفته همین است».
مقام معظم رهبری اشتباه سیاست‌ها و قدرت‌های جهانی را ناشی از مقایسه مادی و ظاهری آنان دانستند و خاطرنشان کردند: «اشتباه بزرگشان همین بود که این معنویت و این روح توجه به خدا و معنا را در مردم ما و در انقلاب ما دشمن درک نکرده است.
بنابراین اگر این روح تقوا و توجه به خدا باشد، این بگو مگوها و اختلافات کوچک و کم عمق و غیرمهم که به نظر بنده کم‌اهمیت‌تر از آن است که به آن خیلی توجه بشود، نخواهد بود و به هر حال هرچه یکپارچگی و وحدت از همه جهات بیشتر باشد برای دشمن شکننده‌تر و برای دوست زیباتر و باشکوهتر و امیدوار‌کننده‌تر است».
ایشان با تاکید بر اینکه هر جایی که معنویت، ارتباط و اتصال با خدا، باور به فضل الهی و تسلیم و خضوع و تضرع در مقابل خدا وجود داشته‌باشد، دیگر ضعف و ترسی وجود نخواهد داشت،افزودند: «أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ؛ تاسفی هم وجود ندارد، وقتی ما برای خدا کار کنیم، اگر به حسب ظاهر پیشرفت کردیم، خشنودیم و اگر پیشرفت هم نکردیم باز هم خشنودیم؛ چون برای خدا کار کردیم و وظیفه‌مان را انجام دادیم و ادای تکلیف کردیم».

* تحول در درون، تحول در عالم را موجب می‌شود

مقام عظمای ولایت یا بیان اینکه ما موظفیم برای تحول در درون خود، در زندگی خود و در جهان اقدام کرده و همت و تلاش به عمل آوریم، همه بدی‌ها و زشتی‌های عالم و متن زندگی را ناشی از انسان ‌دانستند و فرمودند: «اگر انسان‌ها خوب باشند، زندگی خوب و شیرین است، و اگر هواهای نفسانی و شیطان‌ درونی بر اعمال انسان حاکم نباشد، امور زندگی به گونه‌ای که مورد رضایت و پسند رحمان است، تحقق یافته و جریان پیدا خواهد کرد.
هر جا انسان‌ها خوب شدند، زندگی هم خوب خواهد شد، و هر جا انسان‌ها در خود تحولی عمیق به وجود آورند، زندگی آنها هم عمیقاً متحول خواهد شد. اگر در این دنیا بزرگ، بی‌عدالتی، تبعیض، فقر، تلخی و نشانه‌ها و خصوصیات شیطانی را شاهد هستیم، باید ردپای عامل این همه را در وجود انسانها و در شیطان درونی آنها بیابیم».

* توجه به اخلاق برای تداوم انقلاب لازم است

ایشان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی احتیاج دارد، در درجه اول مسئولین و سپس آحاد مردم به صورت دقیق، منظم و مرتب در وجود خود و در دل خود تحولی در جهت هدف‌های اخلاقی اسلام به وجود آورند، فرمودند: «نفس پیروزی انقلاب دلالت بر این دارد که مجموعاً در دل‌ها یک دگرگونی و تحولی انجام گرفت که بدون آن، انقلاب انجام نمی‌شد و لذا برای تداوم انقلاب و تداوم پیروزی‌ها و استمرار استقامت این خط و عدم انحراف از خط که از همه مهمتر است همه ما احتیاج داریم که در اخلاقیات و روحیاتمان تغییراتی بدهیم».
امام امت در خصوص اینکه دشمن در کمین است، تا ببیند این ملت کی از اسلام خسته می‌شود و ایمان خودش را از دست می‌دهد تا از همه طرف به او هجوم آورند، ابراز داشتند: «این ملت بارها و بارها تو دهن آمریکا و دیگر قلدرهای عالم زدند، اما آنها مایوس نیستند و وقتی می‌بینند، نمی‌توانند این ملت را از اسلام و ایمان و انقلاب و از امام جدا بکنند و شعارهایش را در دنیا این طور منعکس می‌کنند که دولت به غرب متمایل شده و راه مثلاً چه و چه را به غرب باز کرده.
این حرفها برای این است که روحیه ملت‌های دنیا را ضعیف کنند و برای این است که مسلمانان اقصی نقاط عالم را که چشمشان به شما ملت شجاع و بزرگ است دلمرده و مایوس کنند تا آنها بگویند عجب، پس ایران هم این طور شد، و امیدشان از دست برود. اما اشتباه کرده‌اند».

* دشمن در مقیاس معنوی دچار ضعف شده ‌است

ایشان با بیان اینکه دشمن در مقیاس مادی قوی و در مقیاس معنوی دچار ضعف شدید است، افزودند: «ملت ما باید با همین معنویت، با همین ایمان، با همین وحدت و با همین هوشیاری و زیرکی که از اول انقلاب نشان داده است، در صحنه بماند».
آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ملت ایران خواهد در سایه ایمان عمیق و فضل پروردگار، آن چنان جامعه‌ آباد، آزاد، مرفه و راحتی در این قطعه از عالم به وجود بیاورد که مشاهده آن جامعه برای ملت‌ها درس و مایه صدور فکر انقلاب باشد، اظهار داشتند: « حرکت و موفقیت این نظام فقط به برکت تقوا امکان‌پذیر است و خاصیت نظام الهی این است، نظام حق بی‌تقوا پیش نمی‌رود. نظام باطل که در مقابل حق است، جور دیگری است. آنجا هم البته تقیدات و پایبند‌یهایی به یک اصولی لازم است تا پیش برود.
اما تقوا به معنای طهارت و پاکی و پرهیزگاری و رعایت همه ارزش‌هایی که در یک جامعه ارزشی، مکتبی و اسلامی لازم است، در جبهه باطل لازم نیست. آنها چون پایبندی ندارند از روش‌های باطل پرهیز نمی‌کنند، از پیامد‌های زشت اجتنابی ندارند، می‌زنند و پیش می‌روند، یک چیزی از دست می‌دهند و یک چیزی هم به دست می‌آورند. جبهه حق این جور نیست. جبهه حق در صورتی که با خدا باشد، با تقوا باشد و با طهارت باشد، خواهد توانست در مقابل جبهه باطل بایستد و پیش برود و لاغیر».
ایشان لزوم نگه‌داشتن نظام را بر مبنای نظام دینی و ارزشی را خواستار شدند و فرمودند: «این چند ساله استکبار، ایادی و بند‌گوهایش دائماً سعی کردند، ما را از داشتن یک نظام ارزشی پشیمان کنند. مدام گفتند اینها مرتجع هستند، واپسگرا هستند، متعصب هستند. بعضی از احکام اسلامی را مطرح کردند و روی آنها تبلیغات کردند.
کارهای شخصی ما یا دیگر مسلمان‌ها را به حساب اسلام گذاشتند، برای اینکه ما سراسیمه بشویم، به جان بیاییم و بگوییم که نه آقا ما دینی نیستیم، ما هم یک نظامی هستیم مثل بقیه نظام‌های دنیایی. آنها قصدشان همین است. اگر به زبان هم نگویید، اما عملتان عمل یک نظام غیرارزشی و دنیایی باشد، آنها به هدف خودشان رسیده‌اند و این شکست ماست.

* جبهه اسلام فقط با تقوا می‌تواند، پیش رود

رهبر انقلاب هدف استکبار از این اعمال را،شکستن جبهه اسلام دانستند و تصریح کردند: «این جبهه فقط باتقوا پیش خواهد رفت. این نظام جز با رعایت تقوا و طهارت و پاکی و محاسبه دقیق و صحیح و حسابرسی هر کدام ما از خودش «حاسبوا انفسکم» پیش نخواهد رفت.
اشتباه است اگر کسی خیال کند همان کارهایی که دیگر حکومت‌ها، دیگر کارگزاران دولتها در دنیا می‌کنند، همان‌ها را ما هم بکنیم، خطاست. ما یک اصولی داریم، ما یک روش‌های مخصوص به خودمان داریم. اینها مال اسلام است. این اصول باید در دنیا حاکم بشود، نه اینکه آن اصول غلط دنیای جاهلی و استکباری خودش را بر ما تحمیل بکند».
مقام معظم رهبری درباره اینکه ایران اسلامی توانسته فروغ امید را در دل محرومان جهان برافروزد، خاطرنشان کردند: « نظام مقدس اسلامی با استقامت و پافشاری بر اهداف والای الهی و استمرار مجدانه خود بر صراط مستقیم انبیا و اولیا و ایستادگی در حمایت از مظلومین و ستیزه با ستمگران و مجاهدت در راه قسط و عدل اسلامی و نهراسیدن از تهدید‌ها و فشارها و لطماتی که در این راه از سوی نظام سلطه جهانی بر او وارد آمده توانسته است، فروغ امید را در دل محرومان و زجر‌کشیدگان در سراسر جهان برافروزد و زنده نگه دارد و به آنان شجاعت و قدرت اقدام ببخشد.

* قدرت اسلام تخریب‌تر از بمب اتم

ایشان با اشاره به اینکه نظام اسلامی با ایمانها و با زنده نگه داشتن شعارها حفظ می‌شود، تاکید کردند: «چیزی که به یک نظام قدرت می‌دهد بمب اتمی نیست. قدرت نظامی اسلامی که آمریکا و شوروی سابق و بقیه قدرتهای ریز و درشت عالم تا امروز نتوانسته‌اند و نخواهند توانست با آن مقابله کنند، قدرت ایمان نیروهای حزب‌الله است».
امام امت با بیان اینکه ایمان قلبی و دینی در حرکت‌های سازنده تاثیر فراوانی دارد که نمونه عینی آن در امام خلاصه می‌شود، تصریح کردند: « امام یک متدین واقعی بود. ببینید با دنیا و سیاست‌ها و با حوادث و با سازندگی چگونه برخورد می‌کرد. این اثر دین است. آنهایی که می‌گفتند دین تریاک ملت‌ها و افیون ملت‌هاست، آنها دین را نشناخته بودند.
شاید هم سوء نیتی نداشتند. آنها دین را نشناخته بودند، یک چیز بی‌ربطی به نام دین در دسترس‌شان بود و دیده بودند که تخدیر کننده است. فکر کرده بودند که دین تخدیر‌کننده است. نه، دین تخدیرکننده نیست. البته آنچه آنها دیده بودند ممکن است تخدیر کننده باشد ولی دین اسلام برانگیزاننده و احیا کننده است».
لذا در این دنیایی که یک ملت می‌خواهد در امواج طوفانی از تکالب دشمنان و سلطه‌گران و تصادم‌ها تحت تاثیر قرار نگیرد و ساییده نشود، بسایاند و شکست بدهد و این امواج را بخواباند، باید پولادین و مرصوص باشد و این پولادین شدن جز در سایه معنویت امکان پذیر نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد